VivanDivan

VivanDivan

måndag 17 oktober 2011

Små söta “tantkoftor” vill jag ha…

God eftermiddag sötisar! Tack ni som gett respons på mina funderingar om hur mycket bilder som är ok som jag skrev om i förra inlägget. Vi får väl se hur jag gör. Två kändes “naket” på något sätt för mig så något fler får ni nog stå ut med ni som kanske tycker jag har för många :-)

Nu till något annat. På senaste tiden har jag sett små söta koftor ploppa upp lite varstans bland de olika klädmärkena. Kan det vara så att “tantkoftan” is back? Jag älskar den stilen och det går ju att tuffa till med jeans t ex men det är ju ett utmärkt plagg på kontoret om man inte vill ha kavaj och ändå känna sig lite uppklädd och samtidigt inte frysa.

Hittade några fina som jag tänkte visa så får ni se vad jag menar med begreppet “tantkofta”. Ligger inga värderingar i det annat än att jag tänker liksom på min farmor när jag ser såna här koftor. Min farmor var världens nättaste, raraste och sötaste lilla dam man kan tänka sig och jag saknar henne något oerhört ibland då hon inte längre finns ibland oss.

Först hittade jag några fina hos Sid & Sally

Översta raden är från Dagmar och Day by Mikkelsen

DagmarSidAndSallyDayBirgerMikkelsen

Sedan Odd Molly och TwinSet

Odd MollyTwinSetSidAndSally

Denna är väl fin i lite militärkvajstuk från Valerie

ValerieSidAndSally

Sedan surfade jag vidare in till Tintinstyle där jag hittade denna från See by Chloé

SeeByChloe Tintinstyle

Nelly kan man hitta de här fina från Day by Mikkelsen (samma som ovan fast annan färg tror jag) och Modström

DayBirgerMikkelsenNellyModströmNelly

Factory Malmö finns denna fina från By Marlene Birger

ByMarleneBirgerFactoryMalmö

Den här klassiska kavaj-koftan kommer från Lindex

lindex

KappAhl har en variant med lite päls som jag tycker var jättefin

kappahl

Förstår ni vad jag menar? Alltså, jag vill att det ska se ut nästan som en liten jacka fast stickad. Sött så sött…

♥ Puss & Kram♥

/Vivvi

10 kommentarer:

  1. Vad många snyggingar du hittat. Passar bra till jobbet, så detta måste jag kolla vidare på. Tack för tipset!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Jag gillar många bilder, det blev lite tomt i ditt förra inlägg :-)... så jag ser fram emot fler biler igen!
    Fina koftor! Jag gillar den där lite Chanel-iga stilen!
    Kram Helena

    SvaraRadera
  3. Odd Molly, Twinset och Valerie gillar jag bäst! Den från Odd Molly gillar jag när det gäller både färg och form! Säkert snyggaste korta koftan hittills från OM :) Missade ditt inlägg ang. bildmängd förra veckan. Jag störs inte av många bilder. Om man inte har tid eller ork att kolla på alla är det ju bara att scrolla ner :) Fast fyra kanske räcker för att få mer alla vinklar av ett plagg. Å andra sidan är det svårt att få bra bilder ibland, så då är det som du skriver, enklare att ta med några till än att välja bort! Kram!

    SvaraRadera
  4. Älskar små tantkoftor, dom är så klädda och passar till allt. Den från Valerie har jag haft sug på ett bra tag men jag får lugna mig lite med 3 nya koftor i garderoben...
    Och du...ös på med bilder! Dina bildkavalkader gör ju din blogg unik och det är ju därför vi gillar dig! För det du gör och skriver! Tycker om att det är många bilder och det gör mig glad att öppna upp dina morgonpigga bilder! Stor kram
    Loo

    SvaraRadera
  5. Den frågan måste jag ha missat, hmm tycker jag läser så noga. Jag gillar många bilder, några fler än två tycker jag nog du kan klämma in:)Hur man än gör så kan man nog inte tillgodo se alla desvärre.
    jag tycker alltid du har supersnygga bilder.
    Tio kanske är lite mycket men någonstans därimellan.
    Kram och hoppas du får en fin vecka./ Berit

    SvaraRadera
  6. Massa snygga koftor - inte bra att fresta en koftoman på det sättet!! :-) Många bilder är bra, men var gränsen går är svårt att säga. Inte mer än 10 kanske?

    Kram!

    SvaraRadera
  7. Från det ena till det andra. har du sett denna? Inte exakt den vi pratat om men skitsnygg (tycker jag i alla fall)

    http://www.tradera.com/Hunkydory-tailored-equestrian-blazer-i-stl-S-auktion_340297_141745001

    kram
    P

    SvaraRadera
  8. Många fina koftor som du skulle passa i hela högen! Kram

    SvaraRadera
  9. Jag gillar OM koftan med knytet och sen vill jag tipsa om den här som verkligen skulle passa dig tycker jag!
    http://www.houseoflola.se/webshop/alla-vara-klader/vuxen-tjej-1/2821180-1.html

    Kan ju tipsa om att jag är återförsäljare för de snygga House of Lola kläderna också! ; )

    SvaraRadera
  10. Jag har själv köpt koftan från Twin Set som jag kan säga är HELT sagolit vacker! Den kan jag rekommendera!
    Kram!

    SvaraRadera

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar