VivanDivan

VivanDivan

måndag 31 oktober 2011

Kyckling med julkänsla, barngympatankar och VAB

God morgon bloggisar! Igår kväll var Emilia jättehängig och grinig och ingenting var kul. Vi åkte iväg till gympan men det gick inte alls. Hon ville inte så vi åkte hem igen. Så nu har hon bestämt att hon vill sluta och jag förstår henne faktiskt för hon är så mycket yngre än de andra och det blir nog kanske inte så kul. Så nu ska hon hoppa över i min grupp istället med barn i hennes ålder. Känns skönt för jag har grubblat jättemycket över det där med att hon blev uppflyttad till en grupp med äldre med tävlingsinriktning och betydligt fler timmars träning varje vecka. Är det rätt att en 5-åring ska gå med 10-åringar? Hon har hittills tyckt det varit roligt och då har vi gett det ett försök men nu när hon själv säger att hon inte vill blir det en enorm lättnad faktiskt. Nu får hon “leka” ett år till åtminstone med sina jämnåriga.

P1040238_2

Det ska vara kul att ha gympa och när man är fem år ska det vara lek och kul och inga måsten…

P1040244

Klättra, klänga, krypa, hoppa, åla….

P1040274_2

(Bilerna är från Bamsegympan förra hösten)

Igår gjorde jag en grymt god kyckling i lergryta som jag bara måste dela med mig av. Jag är inte så mycket för färdiga recept utan experimenterar gärna. Ibland blir det bra ibland mindre bra och igår var en av de bra…:-)

En färsk kyckling i lergryta

Fyll med äpplen och mandarinklyftor. Lägg lite runtomkring också.

Ringla över honung, balsamico, matolja och soja

Krydda med ingefära, salt och peppar.

Till sist slå över nån deciliter julmust

In i ugnen. Jag har inga mått utan tog lite på känsla

Supergott blev det och riktigt julig smak…

P1180810

Serverades med kokt broccoli, sallad, pommes och citronsås.

Smaskens

Och visst var det så att lillskruttan höll på att bli sjuk. Idag har hon feber så vi är hemma idag. Hade tänkt ha kavaj-vecka den här veckan med olika kavajer varje dag så jag får väl göra mig iordning och ta ett par dagensbilder lite senare för att inte bryta det jag tänkt Smile

Ha en fin dag bloggisar

♥ Puss & Kram ♥

/Vivvi

2 kommentarer:

  1. Hej! Jag undrar hur Chillnorways storlekar är? Normala eller små?
    Mvh V

    SvaraRadera
  2. V: Jag tycker de är rätt normala men vissa jackor brukar vara åt det mindre hållet.

    Kram
    /Vivvi

    SvaraRadera

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar