VivanDivan

VivanDivan

lördag 22 oktober 2011

Mulan och den här Avoriazen valde jag till slut…

God morgon sötnosar! Det gick relativt bra hos veterinären igår. Blodproven såg bra ut men han har nån sten i urinblåsan och kristaller i njurarna så det behövs en operation. Vi har fått tid den 2a november så nu måste vi hålla stenkoll på honom i tio dagar så att han kan kissa och att han äter. Han får medicin mot smärtan och antiinflammatoriskt + att han kommer få gå på specialfoder resten av livet. Fick en liten chock dessutom när jag skulle betala igår. Hade väl tänkt runt en 1000-lapp för ultraljud och blodprov men 3145 kr gick kalaset på igår så nu är vi uppe i över 4000 kr på ett par dagar. Han är ju dock försäkrad så vi får ju tillbaka pengarna men oj vad dyrt det är med veterinärvård. Undrar vad operationen kommer gå på? Och jag skulle ALDRIG tveka att ge mina djur den vård de behöver. Kosta vad det kosta vill.

Och samtidigt får det mig att tänka att vi har det ruskigt bra med sjukvården för oss människor här i Sverige. Skulle vi ha det som i t ex i USA skulle väl vården gå på ungefär dessa summor för oss människor också och då gäller det att ha råd med bra försäkringar….

För ett par veckor sedan frågade jag här i bloggen om råd angående vilken färg jag skulle välja på Odd Molly Avoriaz tunic. Tack söta ni för alla kommentarer. Dock blev det faktiskt till slut en som ni inte alls röstat på….Detta av anledningen att jag kände att det var en färg som passade mest till annat i garderoben just nu och kommer bli användbarast. Hade jag gått på er linje hade det blivit dark pink och jag var bra sugen men inser att som vanligt med färglada saker kommer jag tröttna på den…

Alltså blev det powder och den var faktiskt finare i r l än på bilden där den ser lite blek ut tycker jag. Idag har jag den till min Odd Molly Mulan tunic som jag beställde från Johnny’s Boutique i Canada. (Avoriazen klickade jag från Odd Molly-butiken). Till har jag underklänning från Ellos och Hunter gummistövlar.

P1180463P1180467P1180468P1180471P1180470P1180466P1180469P1180461P1180460P1180459P1180473P1180481P1180482P1180475P1180476P1180464

Ok, jag vet att det blev bildbombning idag men jag ville verkligen visa hur man kan ha dessa plagg på lite olika sätt så ni som inte gillar mycket bilder får scrolla fort Smile

Nu ska jag och maken åka till Västerås och kika på nya soffor. Återkommer senare med bilder från vårt ensam-dygn tillsammans. Vi har haft jättemysigt och ska verkligen rå om varandra den här dagen…

Ha det gott

♥ Puss & Kram ♥

/Vivvi

9 kommentarer:

  1. Skönt att få besked men jobbigt att det behövs en operation så klart! Din stass är klockren tycker jag och jag biter ihop för att inte klicka hem ännu en powderkofta :)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Hoppas det går bra med kissen - skönt de hittar felet och kan göra något åt det!

    Jättesnygg i outfiten är du! Både Mulan och Avoriaz blir mer och mer intressanta... Vad har du för storlek på Avoriazen?

    Kram

    SvaraRadera
  3. Trist med operationen.
    Vi har också vår kisse försäkrad och hon fick något fel med levern för ett par år sedan. Hon låg därinne i nästan två veckor och notan slutade på ca 40.000 kr och så fick vi betala 20 % själva av den summan så det blev en del ändå men vad gör man inte för sina älsklingar :-)
    Fin outfit som vanligt!
    kram

    SvaraRadera
  4. Tråkigt att det blev operation, men bra att det går att åtgärda.
    Jättesnygg kombo.
    Kram

    SvaraRadera
  5. Jag tror med sövning, operation och eftervård att notan landar på ca 10 000 kr, varav ni sedan får tillbaka 80%. Hoppas det går bra!

    Helena

    SvaraRadera
  6. Å så fin kombo:) Nå fikk jeg et MÅ HA begjær, hi hi. Er tunikaen lik i str som Avalon? Den har jeg og liker veldig godt. Ha en super kveld:)

    SvaraRadera
  7. Vad skönt att ni fått besked! Hoppas nu att allt går bra och att er lilla goding piggnar till igen!
    Supersnygg kombo :-) Koftan är så perfekt till Mulan! Bra val av färg, även om den i dark pink också ser helt underbar ut...
    Kram Helena

    SvaraRadera
  8. Snyggt med Avoriazen och Mulan ihop:) Kram!

    SvaraRadera

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar