VivanDivan

VivanDivan

måndag 31 oktober 2011

“Nu är jag stor och vill inte leka med barbisar längre….” och söta Lindexkoftor

Tjingeling bloggisar! Usch vilken oerhört dryg dag det här har varit. Man får verkligen inte säga så men att vara hemma med en sjukling och två rastlösa friskinngar varav den yngsta i värsta trotsåldern och retas något så kopiöst så man får räkna till 10 minst 100 gånger om dan är inte någon barnlek när man dessutom måste jobba lite.

Har verkligen inte orkat göra mig iordning för en dagens så idag blir det inget sånt…

Däremot kan jag berätta vad min lilla “vuxna” femåring och jag konverserade om igår….

“Mamma, nu är jag ju snart 6 år och då ska jag inte leka med barbisar och dockor längre”

“Nehej, vad ska du leka med då?”

“Bara skriva och rita och sånt som man gör när man är stor”

“Jaha, vad vill du ha i julklapp då'?”

“Ett skrivbord och block och pennor…..faaast, nej, skrivbord önskar jag mig inte. Det får nog inte Tomten plats med i säcken….Morfar får köpa ett skrivbord åt mig istället så kan pappa skruva ihop det…”

“Vad ska du göra med alla barbiedockor då?”

“De kan jag ju sätta upp på väggen som prydnad….”

Jaha, då är vi lite fel ute iår då som redan köpt ett dockskåp åt henne…hmmmm

Liten blir stor…

PICT0037

(bild från när Emilia var ungefär 4 mån)

Såg så söta koftor på Lindex häromdagen och de finns i webshoppen också. Har ju fått nån konstig besatthet av den här typen av koftor och blir jättesugen på båda dessa…

kavaj499

499 kr

kofta399

399 kr

Supersnygg i r l båda två tycker jag…

♥ Puss & Kram ♥

/Vivvi

6 kommentarer:

  1. Ja, det är inte lätt att hänga med i alla ändringar hos de små liven:) Jag är säker på att presenten blir en hit. Jag har fått H&M kavajen du visade på bloggen här om dagen på hjärnan, vilken storlek har du på din?
    Kram

    SvaraRadera
  2. Hilde: Det är strlk 36 på H&M-kavajen och jag tycker den är normal i storlek. Tänkte inviga den imorgon :)

    Kram
    /Vivvi

    SvaraRadera
  3. Det är verkligen inte lätt att vara tidigt ute med julklappar.
    Kram

    SvaraRadera
  4. Hihi - vad gulligt :) Det blir väl till att ranta tillbaka med dockskåpet.......
    Kram

    SvaraRadera
  5. Tror nog att dockskåpet kommer att gå hem ändå jag....Hon upptäcker nog rätt fort hur trist det är att bara sitta vid ett skrivbord och bara göra vuxna saker. :-D
    Jag gillar verkligen koftmodellen. Men när det blir så där coolchicht på andra blir det bara tant på mig.:-S Men skitsnyggt till jeans och snygga stövlar! Den understa skulle jag kunna tänka mig ändå-tant eller inte!
    KRAM!

    SvaraRadera
  6. Fröken Abbe: Nej, men hon kanske hinner ändra sig :)

    Frösötös: Avvaktar nog ifall hon ändrar sig. Kan gå snabbt i vändningarna :)

    Evalena: Ja, hoppas det. Jag minns hur mycket jag älskade mitt dockskåp :) gillar det lite tantiga jag just nu...hmmm...kris kanske :)

    Kram
    /Vivvi

    SvaraRadera

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar