VivanDivan

VivanDivan

söndag 23 oktober 2011

V & T myser utan barn…

Halloj bloggisar! Idag är ju en sån där gympadag igen så det har varit full rulle här. Var dock inte så kul idag för jag känner mig fortfarande inte på topp efter veckans sjuka. Headache from hell just nu men det får det vara värt. Sååå givande att vara gympafröken till alla dessa söta ungar :)

Nu är T iväg med Emilia på hennes gympa och Felix ligger här bredvid och spelar på min ajfån. Han är baske mig bättre på den där mojängen än vad jag är…

P1180523

Lovade ju igår att jag skulle visa lite pics från mitt och Ts dygn alldeles själva so here we go…

Eld i kakelugnen är ju mysfaktor=super-duper-high

P1180451

Småplock med ost, kex, vindruvor, smörgåstårta, tapernade mm…

P1180443'

Ett supergott Amaronevin

P1180441

och massa tända ljus

P1180445

Två hyrda filmer (dock såg vi bara den ena i fredags kväll…) Helt ok båda två…

P1180531

Konceptet fortsatte med riktigt god helgfrukost i soffan på lördagen. Tropicanajuice, färskt surdegsbröd, brieost och grönsaker. Och en kopp gott te.

P1180455

och nej, jag stod inte och bakade igår morse. Finns superba bagare till sånt Smile

P1180453

Sen satte vi oss i bilen mot Västerås för lite kik i möbelaffärer. Vi behöver verkligen köpa nya soffor/ny soffa. Hatar våra trista skinnsoffor. Helst skulle jag vilja ha en vit tygsoffa men inser att det inte är så praktiskt. Dock har vi lite olika åsikter så inget beslut blev fattat igår :)

Passade också på att besöka det nya shoppingcentret de byggt på Erikslund i Västerås. Shiiiit vilket komplex.

P1180503

IKEA var verkligen sååå stort…

P1180505

I gallerian var det mest kedjebutiker men några riktigt skojiga. Bl a Desigual. Både dam, herr och barn och sååå mycket skoj. Såg ett par supersnygga jeans som jag blev sugen på men orkade inte prova…T var inte lika impad. “Fattas bara en joint i mungipan så blir koncepet perfekt" muttrade han Smile

P1180502

Som plåster på såren för att jag släpade runt honom i alla klädbutiker fick han gå in i Swedal-butiken. (kan ju säga att jag satt kvar i bilen…)

P1180501

Sen var vi lite hungriga och det blev buffé på Pizza Hut. Sååååå gott och mätt som en plätt var man efteråt…

P1180506

Mer komplicerat än så behöver det inte vara faktiskt när man är på tu man hand med maken. Spelar inte så stor roll att vi fick ställa in de andra planerna jag hade. Det viktigaste är ju att man får lite tid tillsammans ibland….

Hoppas ni har en fin söndag sötnosar så hörs vi senare. Tänkte visa lite fyndade nykomlingar som dykt upp här senaste veckorna….

Ha det gott

♥ Puss & Kram ♥

/Vivvi

6 kommentarer:

  1. Vad mysigt ni haft det, kakelugnen är to die for:) Nu kommer jag inte ihåg om jag grattat er så jag gör det igen:)
    Krma

    SvaraRadera
  2. Oj, vad ni hann med mycket!!! Ost, kex och vin framför kakelugnen ser ju underbart ut!
    Kram Helena

    SvaraRadera
  3. Skönt att ni fick lite tid för varandra :) Och wow vilken vacker kakelugn! Vill ha! Fast inte i min lilla lya :) Kram

    SvaraRadera
  4. SEr riktigt mysigt ut! Det där är väl eg den bästa lyxen när man har barn. Att få vara HEMMA i lugn och ro och det är så tyst som det aldrig blir annars...

    Fina grejer till kidsen också! kryapådigkram!

    SvaraRadera
  5. Visst är det skönt att bara vara tillsammans i bland så där. Att få äta själva och kunna prata med varandra samtidigt:)
    Och vad sotis jag blir på kakelugnen! Kram

    SvaraRadera
  6. Kakelugn!!! Kan du inte lotta ut den i nån tävling på bloggen? ;-) Du har helt rätt - det viktigaste är bara att vara tillsammans.

    Ha en fin kväll!
    Kram

    SvaraRadera

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar