VivanDivan

VivanDivan

onsdag 26 oktober 2011

Vinterstövlar till barnen-check, frisörbesök-check, mer vinterjackstankar och ninjad beauty

Hallojsan skojsan alla finingar! Det är verkligen redan onsdag idag och veckan bara flyger iväg. Känns som man bara hinner med hälften av allt man ska göra. Två av tre saker på min to-do-list är avbockade i a f.

Igår var jag in på Vincent Shoestore och köpte vinterstövlar till barnen. Vi har haft dessa tre år på raken och jag har varit sååå nöjd. De har inte frysit och inte blivit blöta. Dessutom lagom höga, breda och sitter superbra med möjlighet att reglera med kardborreband.

P1180642P1180643P1180644

De fanns i svart, brunt, blått, grått, rött, lila och cerise men jag tyckte det kändes som svart var mest praktisk och passar till deras vinterstassar. De var också nöjda så alla glada :)

Idag på lunche checkade jag av att-göra nr 2 och det var frisörbesök. Syns inte så stor skillnad från förut då det bara blev lite trimmning och nya extensions på sidorna. Färgade gjorde jag själv imorse (kom på det igår kväll att det vore bra att färga utväxten innan jag satt i nya extensions så det var bara att gå upp klockan halv fyra)

P1180645

Jag har fortfarande inte bestämt vilken himla vinterjacka jag ska köpa. Idag såg jag en ny favorit. Odd Molly Downside Up hood coat. Verkar ju varm och go men den fanns bara i strlk 1 och 4 på Tullhuset och jag orkade inte prova mitt nöt men det känns som jag nog vill ha den lite rymlig så då kanske jag behöver en 2a. Nån som har den och kan säga om den är stor eller liten i storlek. Förra årets variant var ju urliten om jag inte missminner mig…

68812011841171425844109_LARGE

Sist men inte minst så fick jag ett litet paket idag. Förra veckans lyckade Tradera-ninjning.

P1180648

Ledtråd: har redan kompisen till denna….

Nu ska barnen och jag titta på en film i sängen innan det är dags att somna

Ha en fin kväll bloggisar

♥ Puss & Kram ♥

/Vivvi

7 kommentarer:

  1. Jag har den :) och den är underbar! En av de där jackorna som man måste använda trots att det är för varmt ute just nu. Normal i storlek tror jag, men då har jag storlek 4 :( Du kommer att vara ursnygg i den!!

    Kram Heléne

    SvaraRadera
  2. Åh, det är ju den fina velvet strech skirt du ninjat, eller hur? Skitfin!
    Kram!
    Ninna

    SvaraRadera
  3. Den jackan är underbar! Den är liten i stl så du kan gå upp en storlek. Är dragsko i midjan som man kan reglera med. Hittade min på meinto.se eller om det var com. Lycka till! Fin blev du i håret också :) Kram

    SvaraRadera
  4. Snygg du är i håret, men galet att gå upp halv 4!!! :) Jag provade en längre dunjacka från OM i butik för några veckor sen och då skulle jag i så fall ha str. 2.. Men jag har ju långa armar :) Kändes inte stor i övrigt heller iof!
    Kram!

    SvaraRadera
  5. Jag har förra årets variant både i den korta (powder) och långa modellen (grå) och det är mina absoluta favoriter. Så himla sköna och snygga. Jag har vanligen 1 på OM:s överdelar, men valde strl 2 på den långa jackan för att rymma en del under. På den korta varianten har jag strl. 1 eftersom den gärna får sitta lite tightare till tex. stuprörsjeans och stövlar. Hur årets modell är vet jag inte. Ett tips är att du kikar på Zoovillage där de har jackan med måttangivelser. Då kanske valet blir lite lättare? Kram!

    SvaraRadera
  6. Happy days :) Snygg i håret och nu har du hela dräkten - grattis :)
    Kram

    SvaraRadera
  7. Snygging du är...! Men gick du upp halv fyra i morse? Huuuu.

    Tusen kramar! och hoppas du får sova många timmar i natt

    SvaraRadera

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar