VivanDivan

VivanDivan

måndag 24 oktober 2011

Hjälp! Nån som klämt och känt på ChillNorway Paddy coat, vinterjacksval och fin kappa från H&M

God kväll bloggisar! Jag blir verkligen tokig på det här med vinterjacka. Just nu har jag fyra stycken jag väljer på. Tre av dem har jag provat och gillar skarpt men jag är väldigt nyfiken på ChillNorway Paddy Coat. Är det någon som sett den i r l? Verkar den varm? Är den tjock? Skulle väldigt gärna vilja veta så om nån söt bloggläsare har sett och känt på denna, kan ni inte vara så gulliga och ge mig lite råd?

factory_chillnorway_7

(bild lånad från Factory Malmö) Denna kostar 2495 kr

Konkurrenterna till Chillen är dessa

G35747006P_050black_front_highres

Peak Performance från MQ 3799 kr

920182397_990BLACK_front_highres

G-star från MQ 1999 kr (ej dun)

northface

North Face från Stadium 3499 kr

Alla utom G-star jackan är dunjackor. Förra året hade jag en jacka från G-star  (se nedan) och jag gick och frös hela vintern.

P1030362P1030365

I år tänker jag baske mig inte frysa och det känns som att dun är ett bra alternativ för att hålla sig varm. Är det nån som har något annat tips så mottages det tacksamt. Jag blir galen snart på dessa vinterjacksproblem….

Dock klickade jag ett riktigt budgetfynd idag. Har länge velat haft en ullkappa i lite elegantare stuk att ha till jobbet och idag såg jag en såååå fin på H&M och med 50% rabatt med koden 9536 kunde jag inte låta bli. 399 kr blev det då för denna med löstagbar fuskpälskrage.

hmprodCA5WTFL5hmprodCAHYSRP1

hm

Ha en fin kväll bloggisar så hörs vi imorgon. Nu ska jag natta mina små

♥ Puss & Kram ♥

/Vivvi

5 kommentarer:

  1. Tack för tipset om HM-kappan - ska in o kika!
    Har också sneglat på Chilln men är lite osäker på tjockleken. Hittar jag den i irl ska jag hojta!
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Jättefin HM-kappa...Om jag får tillfälle tar jag en kik på factory...men vet inte om det går denna veckan.

    kramar och må väl!
    l

    SvaraRadera
  3. Hej! Jag har köpt chillnorways paddy coat och gillar den. Stl mässigt normal men med lite korta armar kan jag tycka. Fin och inte så stor och "bylsig" som vissa dunjackor kan vara tycker jag. Lycka till med ditt val!

    SvaraRadera
  4. hej tänkte bara fråga vart du köpt din g star jacka??
    tack för svar

    SvaraRadera
  5. Hej Anonym!

    Jag har köpt min G-star jacka på G-star Concept store i Västerås. Fast det var förra hösten så den finns inte kvar men de har liknande modeller iår. Bl a på www.lavastore.se

    /Vivvi

    SvaraRadera

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar