VivanDivan

VivanDivan

onsdag 12 oktober 2011

J-a telefonförsäljare…nu har jag tröttnat…

God morgon sötisar! Nu är jag faktiskt riktigt f-bannad. (Usch, svär gör jag också) men jag fattar inte vad jag hamnat i för skumt telefonförsäljarregister. Det ringer från bokklulbbar, hälsokost, bantningspiller, telefonabonnemang, TV-abbonnemang, filmklubbar mm mm och igår lackade jag riktigt. Jag skämtar inte nu men igår ringde det FEM gånger med olika försäljare och är det ett nummer jag inte känner igen brukar jag ibland trycka bort det och ibland svarar jag. Blir vansinnig när de ringer mig på jobbet och jag trevligt säger att jag inte har tid för jag jobbar och de fortsätter mala på om sina bra erbjudanden.

Så igår kväll vid halv nio började det ringa igen. Och människan gav sig inte fast jag tryckte bort det. Då blev jag förbannad och vid nio när det ringt x antal gånger och jag tryckt bort det svarade jag.

“God kväll! Jag ringer från “hmhmm” och vi har ett fantastiskt erbjudande till dig”

“Nääää, jag är inte intresserad av era produkter och speciellt inte när ni ringer så här sent.”

“Ja, men vi har ett paket med såå….”

“Näää, sa jag, jag är INTE INTRESSERAD”'

“Ja, men det här kan du inte….”

“Jo, jag vill INTE ha era produkter” HEJ DÅ!”

Alltså jag förstår att det är deras jobb och att de har provision och allt sånt där men vad fasen…

På hemtelefonen har vi Nix-spärr men i mobilen har jag missat det. Gjorde dessutom för ett tag sedan misstaget att fylla i nån undersökning/tävling på internet och nu har de tydligen rätt att terra mig för jag dum som jag var angav mitt telefonnummer. Blä och fy…

Nu så…nu har jag bitchat klart för idag. Här kommer en dagens :-)

Blus Odd Molly Carded Flannel blouse strlk 1, kofta Odd Molly Merino sweater strlk 1, jeans G-star och skor PrimeBoots. 

P1180069P1180063P1180065P1180071P1180064P1180070P1180072P1180066P1180068P1180074P1180073

Nu känns det genast lite bättre när jag fått bitcha lite på tangentbordet. Nu ska jag fånga dagen och var glad :)

Gör det ni med

♥Puss & Kram♥

/Vivvi

3 kommentarer:

  1. Jag håller med dig! Det är så illa att jag besvarar ingen samtal där jag inte känner nummeret.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Tyvärr får de ju ringa trots att man är Nixad om man varit kund hos det företaget nån gång i sitt liv. Eller nåt dotterbolag/ bolag de samarbetar med.
    Kul är det inte!

    SvaraRadera
  3. Hilde: Skönt att inte vara ensam

    Helen: Jag vet och det är det suraste av allt...

    Kram
    /Vivvi

    SvaraRadera

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar