VivanDivan

VivanDivan

söndag 30 oktober 2011

Ni kommer väl ihåg att ställa om klockan och kavajbudgetfynd…

God morgon! Här är det tidigt morgonmys i soffan med lite film och tända ljus. Det bästa med hösten och vintern när det är lite mörkare är ju att man kan tända massa ljus och mysa på ett helt annat sätt :-)

Jag var lite förvirrad imorse av alla klockor hemma. Mobilklockorna hade visst ställt om sig automatiskt och även datorn men vissa andra hade ju förstås inte gjort det. Ni vet väl att det var inatt man skulle ställa om klockan till vintertid. Alltid lika svårt att komma ihåg och hur var det nu. Framåt  eller bakåt? Har en liten regel som gör det lätt att komma ihåg. På våren ställer man fram klockan för då längtar man fram till sommaren och på hösten tillbaka för då längtar man tillbaka till sommaren :)

Igår köpte jag en ny kavaj på H&M. Sådär lite engelsk-countryside-tweed-känsla med lappar på armbågen och jättefin passform. Och för ynka 299 kr. Det tycker jag är ett superpris för en kavaj och den kommer passa utmärkt på jobbet i höst.

P1180808P1180809

Idag blir det fullt upp med gympa, städning, pumpafix och lite jobb. Vi hörs senare bloggisar..

♥ Puss & Kram ♥

/Vivvi

9 kommentarer:

  1. Jag följer min gamla klockregel från tiden när jag tillbringade fredag/lördag ute på lokal: på hösten får man svira en timme längre :))
    Kram

    SvaraRadera
  2. Jag kör med trädgårdsmöblerna fram och tillbaka för att komma ihåg vart klockan ska:) Snygg kavaj.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Fin kavaj!! Det var tufft att komma upp i morse! Ungarna valde att vakna och leva rövare 7:45 i morse! Urk! Hoppas att allt är bra med dig annars kraam

    SvaraRadera
  4. Jag gör som Hilde - trädgårds- (eller balkong här då) möblerna ska fram och tillbaka.

    Kram och ha en fin dag!

    SvaraRadera
  5. Ja, men här med! Vissa klockor verkar vara smartare än vad vi är och har ställt om sig tror jag. Så vad sjutton är klockan nu liksom? Kram

    SvaraRadera
  6. Gillar kavajen mycket! Snyggt o klassiskt!
    Kolla din mail Vivi om du inte redan har sett det, Mia med din fina vinst har mailat dig!=)

    Kramar
    Adela

    SvaraRadera
  7. Hej! Chillnorway agat du hade på dig igår, är den navy eller svart? Är det inga band i halsen på din?
    Mvh Klara

    SvaraRadera
  8. Frösötös: Ha ha, den var bra, ska jag komma ihåg :)

    Hilde: Den är också bra.

    Mollie: Hoppas allt är bra med dig också. Vaknade först pigg som en mört igår :)

    Oslotigern: Bra med minnesvarianter :-)

    Katinka: Ja, man var lite förvirrad igår :)

    Adela: Tack! Jag såg hennes mail. Ska mäta min arm idag. Hittade inget måttband igår min klant :-(

    Hannafialotta: Tack :)

    Klara: Den är navy och bandet lossnade i tvätten senast så det ligger nog kvar i garderoben...:)

    Kram
    /Vivvi

    SvaraRadera

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar