VivanDivan

VivanDivan

onsdag 5 oktober 2011

Bortglömd “höstack” och kanelbullar

God morgon bloggisar! Nu börjar det bli riktigt mörkt ute på morgnarna. Hösten i antågande känner jag. I helgen hoppas jag det blir fint och inte för kallt för vi ska ut i skogen hela familjen hade jag tänkt. Plocka lite vackra löv att pyssla med och kanske nån svamp om vi hittar. Småttingarna har beställt matsäck också. Hur gott är det inte med Skogaholmslimpa, prickig korv eller ost och varm choklad när man är ute i skogen. Muuuumms…

Detta låg jag och tänkte på inatt när jag inte kunde sova och kom då osökt in på kanelbullar. Attans, det var ju kanelbullens dag igår och inte passade man på att köpa några. Bakar bullar gör vi väldigt sällan för de blir ofta liggandes i frysen. Blir mest till kalas vi bakar…Men vi får väl äta kanelbullar idag istället då. Alla dagar är bra dagar för kanelbullar…

kanelbulle_startbild

På tal om bortglömt så hittade jag imorse min Odd Molly Haystack tunic i almost black strlk 1 som jag köpte i somras faktiskt när pre-fall kom. Tyckte den var för höstig då och hängde undan den och sen föll den i glömska likt Törnrosas slott (oj vilken bra liknelse Smile)

Idag åkte den dock på med jeansleggins från G-star och stövlar JSFN.

P1170752P1170753P1170751P1170750P1170754P1170755P1170756P1170757P1170758

Åt ni några kanelbullar igår förresten? Är det bara jag som glömde?

♥ Puss & Kram ♥

/Vivvi

6 kommentarer:

  1. Hej snyggingen där:)
    Så kul det var att träffa dig i helgen!
    Jag skulle vara duktig och baka bullar igår gick jag ut med men sen blev det försent och vi åkte till Preem och köpte nybakade varma :)
    Tänkte baka med barnen idag istället...
    Ha det gott,
    Kram

    SvaraRadera
  2. Ohh ja jag tryckte i mig fyra stora kanelbullar hos svärmor igår :-D
    Fin outfit!
    kram

    SvaraRadera
  3. Supersnygg kombo! Och här blev det också kanelbulle i efterskott! En bautastor för säkerhets skull (delad med dottern) Kram

    SvaraRadera
  4. Vad fin du är i Haystack! Den är riktigt snygg i svart!
    Inga kanelbullar för mig, tyvärr...
    Kram Helena

    SvaraRadera
  5. Fina saker du hittar i garderoben:) Och jag klämde allt några bullar! Kram

    SvaraRadera
  6. Do I understand correctly; does Sweden have a special day in honour of cinnamon buns? We need to have this special day in Canada. I would be sure to remember such a delicious day.
    You are divine in the Haystack Tunic! You must not let it hide in the closet.
    Kram,
    Karen XOXO

    SvaraRadera

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar