VivanDivan

VivanDivan

söndag 12 maj 2013

En gårdagens–maken fotar och ångrat jack-köp

Tjolahopp denna söndagsförmiddag…eller oj, det är visst lunchdags redan. Oooops, här har det gått undan. Fick ett sånt där litet ryck imorse och började rensa ut skogarderoben vi har under trappen. Där var det inte ens möjligt att komma in kan jag säga för allt skit som hamnat där under vintern. Allt från städprylar till stegar till resväskor osså en miljard skor och ytterkläder. Jag har sagt att jag ska vara klar idag men jag har hela dagen på mig så just nu tar jag en liten paus. Man måste ha rimliga projekt så blir man stoltare över sig själv när man lyckas eller vad säger ni?

Tänkte i a f ni skulle få lite bilder från vår dag igår men just nu orkar jag inte gå och hämta kameran och ladda över bilder från minneskortet så ni får bara en gårdagens stass för tillfället som bestod av jeans G.-star, tröja ChillNorway, sjal Beck Söndergaard, skor Converse och jacka Odd Molly Batallion of Saints jacket strlk 1. Usch, jag ångrar lite att jag köpte den grå då jag känner att den vita var mycket snyggare. Gaaah, men men jag får väl stå ut. Om det inte är så att nån av er därute råkat köpa en vit och ångrar er och vill ha en grå. I s f kan jag gärna byta he he :)

DSC_1450DSC_1449DSC_1451DSC_1452DSC_1453DSC_1454DSC_1455

Och kors i taket, jag fick maken att fota mig den här gången och slapp fjärrutlösaren he he. Visst lyckades han rätt bra? :-)

NOTE TO SELF: Testa om det går att tvätta de skitiga Converse-skorna…måste ju funka….

♥ Puss & Kram ♥

/Vivvi

9 kommentarer:

  1. Jättefina bilder, så de fick han helt klart till. Jag tycker du är snygg i jackan i grått:)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Den vita är jätte snygg men den blir fruktansvärt fort smutsig! Visst går det att tvätta converse i tvättmaskinen. Jag har kört mina flera gånger. Kramar

    SvaraRadera
  3. Tycker den grå är snygg.....vitt också men måste tvättas ofta!
    Fina bilder maken fotat.
    Kram Titti

    SvaraRadera
  4. Du är ju superfin i den gråa jackan, bra köp o vilka härliga bilder mannen har tagit på dig. Ha en toppensöndag. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  5. Jackan är ju skitsnygg i grått! Sen tänker jag nog lite praktist eftersom jag är världens lort-Johanna. Den vita skulle inte vara vit speciellt länge....Kram!

    SvaraRadera
  6. Du är ju jättefin i den grå!

    Tycker som de andra- vitt är ofta dösnyggt- men hur länge? Minsta fläck syns ju direkt. Inte praktiskt alls och snygg är man bara tills den är nedsmutsad...vilket ju då går fort...

    Kram!

    SvaraRadera
  7. Håller med alla här ovan, en jacka vill man ju inte tvätta så ofta heller, så grått är perfa.
    Visst är det bra när man får ryck som man inte alls planerat. Ett sånt har jag också fått idag. Städade massa kökslådor och oj vad fint det blev. Hoppas du får rätsida med huvudvärken Vivvi, ge dig inte utan prata med läkaren och försök få rätsida på det. Det KAN ju tex komma från nacken eller annat ställe, en sjukgymnast skulle kanske kunna massera och hitta rätt punkter. kram Milla

    SvaraRadera
  8. Kan bara hålla med resten - den grå är jättesnygg, och mycket mer praktisk än en vit! Bra du tog den tycker jag. Och bra make :-)

    Så skönt att få städat ut en massa gammal "skit" - jag håller på med skorna jag också. Har räknat till 93 par än så länge, och inte klar...

    Kram!

    SvaraRadera
  9. Gillar skarpt din gråa!
    När mina vita Converse blir skitiga så brukar jag spraya på diskmedel (har en blomspruta som jag häller i ca 1/2 dl Yesdiskmedel och sen fyller upp med vatten). Låter sen dojjorna stå en stund och sen in 40 grader. Blir hur fina som helst!
    Kram

    SvaraRadera

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar