VivanDivan

VivanDivan

söndag 19 maj 2013

Det blev en dag i solen

God morgon vänner! Igår hade jag planerat att ha en städdag innan ishockey och Eurovision song contest final. Men det blev liksom sådär lite fint väder så det gick bara inte att vara inne. T och Felix åkte iväg en sväng och jag och Emilia bestämde oss helt sonika att nej, vi struntar i städning och går ut och lägger oss på en filt på gräsmattan med lite böcker istället.

Och hur härligt är det inte sådär första gångerna på våren/sommaren då man kan ligga ute i gräset och känna solens värme i ansiktet…

Min bikini är ny från H&M. Ett riktigt budgetfynd…49 kr per del. Då spelar det inte så stor roll om det är bra kvalitet eller inte :-) Har sett att den finns i fler färger så jag tror jag ska slå till på en svart också. Solglasögonen är Odd Molly och så även mina flip-flops som jag fick av Odd Molly på Odd Molly fun days när vi var på huvudkontoret. Jag tycker de är jättesköna att stoppa i fötterna i. Tack så mycket Odd Molly :)

IMG_3041IMG_3038IMG_3043IMG_3031IMG_3029IMG_3023IMG_3033

Emilia har börjat lästräning på allvar här hemma och den här serien med Extra lättlästa böcker är jättebra att träna på. Bara versaler och lite text så det är lätt att ljuda sig fram…

IMG_3034

Själv läser jag just nu Mari Jungsteds “Den sista akten”. Börjat bra i a f :)

IMG_3032

På eftermiddagen tog jag mig faktiskt ett glas iskallt vitt vin också till min spännande bok. Sååå nice dag

IMG_3044

Dagen avslutades sedan med lite picknick på gräsmattan med räkor och tillbehör.

DSC_0044

Ishockey-semin följde vi på radion ute i solen men Eurovision Song Contest sågs minsann även om tre fjärdedelar av familjen somnade. Men jag höll i och helt klart rätt låt som vann. Danmark var ju solklart bäst (om man bortser från Robin då som jag höll på in i det sista men förstod att det inte skulle bli någon svensk seger)

Men det man inte gjorde igår får man så snällt offra sig på idag så idag blir det städdag minsann och ikväll har Emilia sista jazz-dansen för terminen och Felix ska börja på sin allra första fotbollsträning vilket han ser fram emot helt galet mycket. :)

♥ Puss & Kram ♥

/Vivvi

3 kommentarer:

  1. Tittut där. Glöm inte smörj in dig. Skrev just om bränna på bloggen.
    Men ser ljuvligt ut. Så snygg färg på bikinin. Måste ta mig till h&m och kika. När det är så billigt är det super kul att köpa flera sorter och färger. Sånt gillar vi.
    Kram
    Eva

    SvaraRadera
  2. Ser ljuvilgt ut! Jag längtar verkligen efter att kunna lägga mig i solen.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Gud vad härligt! Helt rätt - vem vet hur många såna där dagar vi får i sommar?! :-)

    SvaraRadera

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar