VivanDivan

VivanDivan

torsdag 9 maj 2013

Mysigaste middagen…bildbomb igen

Hallå därute! Usch, den här dagen har varit ren pest. Först nu jag börjar vakna till från min dvala. Har haft den gräsligaste huvudvärken man kan tänka sig och legat hela dagen. Fick ett litet ryck nu och dammsög nedervåningen men något mer ambitiöst har jag inte gjort idag. Kikade på en superbra film tidigare men fick stänga av ibland och sova en stund för mina ögon orkade inte fokusera på skärmen.  Återkommer med recension…..

Men nu känns det i a f lite bättre. Ikväll blir det grillning och familjemys. Har skickat T att införskaffa “Sune i Grekland” så ska vi leka bio här hemma med popcorn och mys. Kanske tar ett glas vin snart så jag piggnar till lite…

Men jag kom på att jag har massa fina bilder från förra helgen då vi var hos mina föräldrar på middag. Satt ute i lusthuset för första gången iår och barnen invigde deras nya bastu som min pappa byggt :)

Det serverades rosa bubbel till fördrink med jordgubbar till. Sen blev det middag med crustader till förrätt, kalkon till varmrätt och så jordgubbar med grädde till efterrätt. Smaskens….

DSC_1204DSC_1206

Supersmaskig zuccini-carpaccio som jag bara måste återkomma med receptet på. Sååååå himla gott….

DSC_1208DSC_1209DSC_1210DSC_1212DSC_1213

Bastun

DSC_1215DSC_1216DSC_1217DSC_1223DSC_1226DSC_1227DSC_1230DSC_1232DSC_1233

Emilias godis hon fick…L Y C K A

DSC_1234DSC_1237DSC_1235

Felix är mer skeptisk till godis och gav bort det mesta

DSC_1240DSC_1244DSC_1247DSC_1253DSC_1258DSC_1265DSC_1272DSC_1274DSC_1277

Sådär, nu har ni väl fått scrolla så ni får ont i fingrarna ha ha så nu ska jag inte plåga er med fler bilder :) Ha en underbar kväll raringar

♥ Puss & Kram ♥
/Vivvi

5 kommentarer:

  1. Härligt ni har det!
    kramar

    SvaraRadera
  2. Vad mysigt det ser ut! Och skönt du mår bättre, förfärligt med den där huvudvärken.

    Kram från mig

    SvaraRadera
  3. Vilka stämningsfulla bilder! Det kändes nästan som man var med er i den mysiga samvaron. Kram!

    SvaraRadera
  4. Oj, va händig din pappa är! Superfin bastu! Du skulle kanske gett F kakor, ha ha! Han är för go´ din son! Härligt att låna hem honom för han och L leker så fint!!!! Väluppfostrad också! Och du vet ju hur viktigt jag tycker sånt är ;-) Det kan nog bli samma fotbolls lag för killarna med! Fast min svåger tycker att Linnea är den med talang (som är helt ointresserad...) Ha en härligt helg som förhoppningsvis blir solig och huvudvärksfri! Kram från Maria

    SvaraRadera
  5. Såg jättemysigt ut! Och gott! Bastun var ju hur läcker som helst:) Duktig pappa du har. Kram!

    SvaraRadera

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar