VivanDivan

VivanDivan

onsdag 29 maj 2013

Att missa en sån där sak man inte får missa

God morgon mina vänner! För någon vecka sedan var det informationsmöte för barn och föräldrar i höstens förskoleklass på skolan. Rektor och lärare informerar och så skulle det bli lite fika. Detta var klockan 08:30 på morgonen (alltså, inte världens bästa tid men men). Hursomhelst skrev jag in det i min kalender så jag inte skulle glömma. Och när det gäller kalendern är detta min bibel. Allt jag INTE skriver upp eller lägger in reminder i telefonen på glömmer jag. Så är det bara och nu till saken. Jag skrev upp det på fel vecka. Samma veckodag en vecka senare. Vilket alltså innebar att vi missade det. Felix har inte sagt så mycket om det men så igår pratade jag med en annan mamma till ett barn i gruppen och hon berättade att Felix hade verkat lite frågande och bekymrad när de andra kamraterna som ska flyttas upp blev hämtade av sina föräldrar men han fick vara kvar på dagis. Och detta har gnagt i mig hela natten. Jag pratade med Felix igår och min lille kille är ju världens snällaste och sa förstås att det gör inget mamma, det är inte ditt fel. Försökte förklara för honom men jag har verkligen inga ursäkter. Helt oförlåtligt att göra såna här misstag när det gäller sina barn. Sånt här fåååår man verkligen INTE göra fel på och jag mår verkligen pest över det just nu :-(

Jag ska verkligen försöka gottgöra honom på något sätt men det är inte lätt. Är jag den enda som gör såna här oförlåtliga saker eller finns det nån mer klantmamma därute?

Oh well, det är sånt som händer och sånt man får lov att komma över. Så till dagens ytligheter. The outfit of the day blev ny blus från underbara Fira (före detta Spira). Kom med hem i påsen från Tullhuset Living förra veckan. De har verkligen jättemycket fint från Fira just nu. Love love love…Jeans G-star och skor Diesel

DSC_0219DSC_0218DSC_0213DSC_0215DSC_0223DSC_0216DSC_0214DSC_0220DSC_0217

♥ Puss & Kram ♥
/Vivvi

10 kommentarer:

  1. Hej, fin blus. Jag har också köpt några olika blusar från Fira nu i vår. Det är mkt fint nu:) jag tycker de är lite stora i storleken de jag har. Hur är din i storleken? Blev sugen på en sådan också:)
    Kram
    Louise

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Louise! Normalt tycker jag Fira är ganska stora i storlek och jag har på de andra blusarna jag har XS men denna var ganska smal både i ärmar och över bysten så jag tog en Small.

      Finns på www.tullhusetliving.se

      Kram
      /Vivvi

      Radera
  2. Gosh det där var verkligen en blus som skulle passa mig! Superfin!
    Glömmer/tar fel gör vi alla. Jag tror inte vi måste gottgöra allt men vara ärliga och öppna med barnen att vi alla kan göra fel. Precis som de själva kan göra. Jag har själv alltid försökt komma ihåg saker utan almanacka, det har väl inte alltid lyckats. kram Milla

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, Milla den är ljuvlig och jätteskön att ha på också :) Nej, vi kan inte alltid vara perfekta och man får göra sitt bästa :-)

      Kram
      /Vivvi

      Radera
  3. Jag missade min sons dagisjulfest.
    De skulle ha tomtekläder och hade förberett fika.
    När jag kom (jäättesent) hade dagispersonalen (den underbara!) letat fram en liten tomtemössa och ett par röda byxor åt honom.
    Jag kom när ungefär alla föräldrar hade gått. "Åh mamma du KOM" ropade min lille son överlycklig när jag dök upp, och visade mig var jag skulle sitta och fika. Jag kände mig som världens uslaste mamma och har haft megaångest över detta. Hemskt! Sonen har dock klarat detta utan vidare trauman och är en ung man med godmodigt sinne som är allmänt nöjd med sig själv och världen....

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, man känner sig eländig men vi är ju som sagt alla människor och jag tror att de klarar sig utmärkt fast vi föräldrar gör misstag ibland :)

      Kram
      /Vivvi

      Radera
  4. Usch, nu fick jag dåligt samvete igen.... Jag har haft sån Ågren att jag inte stod upp mot personalen å tog med honom å ringde er.... Han är ju så fin så han förstod nog att alla kan göra misstag! Jag gjorde ju oxå ett som inte följde min känsla.... Ingen är ju perfekt / Maria

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ingen fara Maria :) Inte ditt fel ju. Han är så go och förstod och vi har pratat om att det ibland händer att man missar saker och att det inte är med vilje :)

      Kram
      /Vivvi

      Radera
  5. Det är lätt att glömma och vi är bara människor. Det bästa är att vara helt ärliga mot barnen så de ser och lär sig att det går att göra misstag och glömma utan att man är sämre för det.
    Men, en tanke som slagit mig förr, är det bara du som är ansvarig för att ha kolla på sådana här saker och göra allt med barnen, är ni inte två ?? Sprid ansvaret så blir det lättare för dig och du slipper lite ångest.
    Kram C

    SvaraRadera
    Svar
    1. Helt sant C! Vi har pratat om exakt vad som hänt och jag tror inte han klandrar mig speciellt mycket. Nog mest mitt samvete som tryter :)

      Det är ju så att min man ligger borta i stort sett varje vecka så det har ju blivit naturligt att jag sköter det vardagliga så ibland blir man lite "ensamstående" i sånt här och det är ju jättetrist men så ser vår familjesituation ut just nu och vi hoppas det inte blir så länge till nu...

      Kram
      /Vivvi

      Radera

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar