VivanDivan

VivanDivan

torsdag 2 maj 2013

Vår Valborg…varning för kassa bilder

God morgon mina vänner! Igår eftermiddag var Felix jättehängig och sov mellan 15 och 19 på eftermiddagen. Helt omöjlig att väcka och han verkligen kurade ihop sig under tjocka filten fast det var jättevarmt inne. Jaha, dags för feber igen tänkte jag och mycket riktigt hade han feber igår kväll när han vaknade. Han verkar inte förkyld direkt men klagade över huvudvärk och så även nu på morgonen så han och jag är hemma idag. Dock en relativt pigg liten kille som sitter här bredvid mig och pusslar just nu. Själv gick jag upp i ottan och jobbade några timmar eftersom vi skulle v ara hemma och jag behöver få lite gjort. Emilia ska ta vaccinationsspruta idag på skolan och T fick följa med henne. Får hoppas det inte är sån där spruta man får feber av för då åker hon säkert dit på det ikväll….slår liksom aldrig fel med de där sprutorna…

Tänkte jag skulle visa lite bilder från vår Valborg och 1a maj. Hade dock ingen bra kamera med mig i tisdags så det blev urkassa Iphonebilder så ni får hålla tillgodo :)

Vår brashög som fortfarande är otänd eftersom barnen hellre ville åka in till stan och titta på den stora brasan.

IMG_2881

Vi får tända den i helgen istället

IMG_2882

Det var riktigt kallt i tisdags så det var tur att jag inte plockat undan alla vinterjackor.

IMG_2883

Nästan nedbrunnen brasa när vi kom dit. Vi fastnade ju på vägen hos svåger och svägerska så vi missade tändandet

IMG_2884IMG_2885IMG_2886IMG_2889IMG_2891

Och så var det ju raggarbils-cruising och det är alltid lika fascinerande att titta på. Speciellt Felix tycker det är superkul.

IMG_2895

Lite popcorn och sockervadd inhandlades för det hade jag minsann lovat förra året kom Emilia ihåg :)

IMG_2904IMG_2912

Lycka är sockervadd (fast själv tycker jag det är rent ut sagt äckligt…sssshhhh)

IMG_2915IMG_2916

Fyrverkerier förstås

IMG_2917IMG_2918

Felix är inte heller någon sockerråtta så han valde popcorn

IMG_2919IMG_2922

Felix isäng efter en rolig kväll. Sällskap förstås av bästisen Chewie

IMG_2923

Det var väl ungefär allt. Nu ska jag spela lite spel med prinsen här som pockar på min uppmärksamhet. Ha en fin dag vänner

♥ Puss & Kram ♥

/Vivvi

1 kommentar:

  1. Trist med sjuka barn. Jag VABade i början av veckan. Feber som kom och gick. DEt ser ut som en kul (om än kall) valborg. Här sprack det upp och blev jättefint och soligt lagom till brasan tändes.

    Ha en mysig dag med sonen!

    kram

    SvaraRadera

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar