VivanDivan

VivanDivan

fredag 10 maj 2013

En heltrist gårdag med ett trevligt slut

God morgon fina läsare! Igår var verkligen en sån där bortkastad heltrist dag med huvudvärken from hell. Jag har funderat på om det faktiskt kan vara så att jag inte kan vara ledig för varenda gång slår den där rackarns huvudvärken till. Undrar om det är migrän eller vad det är. Skiljer sig liksom från min dagliga spänningshuvudvärk. Nu har jag liksom sprängande bult i hela huvuvdet och mår illa nästan. Blixtrar för ögonen och jag vill helst bara krypa in i ett mörkt hål och ligga där med en våt handduk på pannan.

Men men, jag ska inte klaga. Igår kväll blev det trots allt lite bättre och vi fick lite oväntat besök som ändå gjorde dagen helt ok. Avslutet var inte heller dumt med hemma-bio-mys med familjen och “Sune i Grekland” Inte dumt alls :)

Här är lite bilder från igår

DSC_1311

Jag gjorde ugnspannkaka till lunch för det går fort när man inte är på topp…

DSC_1314

Tänk, jag har sååå himla duktiga små. De roade sig själva i stort sett hela dagen och även om de bråkar ibland leker de faktiskt hur bra som helst ihop

DSC_1315

Sen när T kom tillbaka från skogen blev det lite grillning och vi fick lite oväntat besök av trevliga svåger och svägerska som hoppade in och åt middag med oss. Trevlig trevligt…

DSC_1316

Grillsäsongens första hemgjorda tzatziki

DSC_1317

Sparris med parmesancrème (återkommer med recept för det blev galet gott)

DSC_1319

Smaskigt med älgentrecote, tzatziki och en sallad med tomat och oliver. Och så sparrisen. Kidsen åt grillad majskolv också

DSC_1320

När gästerna åkt bestämde vi oss för biokväll i lilla TV-rummet. Bordet flyttades bort…

DSC_1322

…saccosäckarna bars ner….

DSC_1321

…och popcorn poppades i mängder…

DSC_1323DSC_1325

Kan jag be att få popcornskålen

DSC_1330

Nu kör vi…

DSC_1334

Sune i Grekland. Jätterolig och jag och T skrattade öronen av oss medans barnen tyckte vi var supertöntiga ha ha…

DSC_1356

Felix har bäddat ner sig…

DSC_1337

Lite coola släcker törsten. Ser ni att hon använder ett Voluspa som bord till sina popcorn? :)

DSC_1343

Men förstås är det inte bara idyll när vi gör nåt. Popcornskålen sprack i två delar. Pang sa det bara och så hade vi popcorn över hela soffan och mattan. Tur barnen hade sina småskålar i a f. Vill ju inte riskera att de får glas i munnen så det var bara att kasta alltihop. (Eller ja, jag och T åt lite av det som låg överst i a f :)

DSC_1348

Min fina skål som jag haft sen jag flyttade hemifrån….:-(

DSC_1349

Men men, trots allt ett bra slut på en shitty dag. Idag får vi se vad som händer. Just nu försöker jag kurera min huvudvärk som förstås kom tillbaka imorse….:-(

♥ Puss & Kram ♥

/Vivvi

4 kommentarer:

  1. Oj som det kan gå men ni ser ut att ha mysigt innan "olyckan" i alla fall. Ha en fortsatt bra fredag. Kram Anette

    SvaraRadera
  2. Men vad duktiga ni är på att mysa till det! Maten såg urläcker ut! Vad gör du tzatzikin på?
    Kram

    SvaraRadera
  3. Verkar inte så bra att ha ont i huvudet så ofta. Kanske är någon slags spänning som släpper när du är ledig och resulter i skallebank. Eller behöver du kanske kolla synen? Såg ut som en god avslutning på kvällen (ja utom skålen då, läskigt!)i alla fall

    kram

    SvaraRadera
  4. Mysigt innan olyckan- har varit med om precis detsamma! Gammal skål som bara sprack i händerna på oss...

    Ang. huvudvärken så kanske det är så att när du är ledig så "slappnar" du av och då kommer huvudvärken. Låter bakvänt men inte särskilt ovanligt. Det där med att lärare ofta är sjuka på loven är inte bara en myt...utan händer. Man har liksom hållit emot och emot och så när man slappnar av så...pang!

    Migrän sitter oftast över en ögonbrynet och strålar ut mot sidorna. Det finns också varianter som tillsist sprider sig i hela huvudet känns det som, men du har oftast en punkt där det är som värst. Man blir också ljuskänslig och tycker t.ex. att det är skönt att ha solglasögon på sig inomhus... :-) En del upplever också synbortfall/eller zigzaglinjer framför ögonen. Det sista har jag varit med om- läskigt första gången innan man förstod var det handlade om! Många känner illamående.

    Mot min migrän tar jag Eeze (receptfri). Den fungerar och jag använder den BARA till migränen, inget annat!När jag var gravid och man inte kunde ta heavy stuff var det kaffe (koffeinet hjälper mot migränen) och kall handduk och mörkt rum som gällde... och vila. Det är värt att ta en timme eller två i sovrummet och sedan må bra än gå och "stå ut" och vara aktiv en hel dag...


    Jag skulle nog ta upp det med läkaren nästa gång ni ses. Du var ju där och tog prover o dyl så jag antar att det blir ett återbesök (hos en bättre läkare då)Beskriv hur värken känner så kan de hjälpa till med att komma på orsaken eller vilken sorts värk det är. Om du träffar på en bra läkare förstås. (När jag sist tog upp att jag hade ont i huvudet ofta så sa de bara stress och det är inget farligt att ta huvudvärkstabletter ofta, ta du alvedon och ipren flera ggr i veckan du....kändes sådär liksom...)

    Kram!

    SvaraRadera

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar