VivanDivan

VivanDivan

torsdag 23 maj 2013

Emil i Lönneberga 50 år idag

God morgon mina vänner! Gillar ni som jag Astrid Lindgrens sagor? Jag är helt frälst i Emil, Pippi, Madicken, Saltkråkan mfl och ser gärna filmerna fast jag är vuxen. Undrar om vi svenskar fattar vilken sago-skatt hon lyckades åstadkomma allas vår Astrid Lindgren? Makalöst…och tänk, idag är det 50 år sedan Emil i Lönneberga skrevs. Och det ska de fira på skolorna idag tydligen. Alla barn får klä ut sig till någon figur från Emil och det blir kalasande hela dagen tydligen. Jag får återkomma senare med bilder på hur min lilla “Ida” såg ut och diskussionen vi hade igår kväll när vi skulle fixa kläderna…..men det är en annan historia som får berättas en annan gång för just nu tänkte jag slänga in en dagens här on the fly för nu är det bråttom till jobbet….

Dagens består alltså av jeans Please, top By Marlene Birger, kavaj Hunky Dory och skor nya från Cinti. (kommer närmare bilder på dem senare)

DSC_0106DSC_0115DSC_0114DSC_0109DSC_0113DSC_0110DSC_0108DSC_0111

Nu stressa, stressa…

♥ Puss & Kram ♥

/Vivvi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar