VivanDivan

VivanDivan

måndag 6 maj 2013

Mardrömmar x 5

God morgon alla söta! Inatt har jag verkligen sovit urdåligt. Har vaknat inte mindre än FEM gånger på grund av mardrömmar. Nu när man tänker tillbaka på dem är de ju bara fåniga men när man är inne i det är det ju ruskigt. Finns det nån drömtydare därute kanske som kan tyda dessa:

1. Emilia och jag bergsklättrar och när jag kommit upp får jag inte upp henne. Jag sträcker mig och sträcker mig och hon hänger i en hand och paniken kan ni ju tänka er att man får…

2. Jag och barnen är på zoo. De är små och sitter i vagnen och av nån anledning lämnar jag väska, vagn, kamera mm utanför när vi går in på toaletten. När vi kommer ut är vagnen och innehållet i min plånbok borta. Liksom kameran. Och jag hittar inte nån telefon att spärra alla kort och ingen tror på mig….

3. Jag sitter på ett café och fikar med några kompisar (i drömmen är de kompisar men i verkligheten människor jag aldrig pratat med förut). När vi ska betala blir jag osams med servitören som snackat massa skit och helt plötsligt skriker han att det kliar på benet och så faller han ihop död. Jag ringer 112 men kommer bara till talsvar som säger att ambulansen är upptagen på en hästhoppningstävling. Hur sjukt är inte det?

4. Jag ska åka till jobbet och springer omkring och packar min väska. Jag packar och packar men blir aldrig klar och klockan bara flyger iväg. Denna dröm är väääldigt vanlig här. Att man liksom ska iväg till jobb, skola, träning mm men blir aldrig klar med packningen. Ofta är jag hemma i mitt barndomshem också eller i nåt av mina gamla hem. Aldrig i mitt nyaste…

5. Till sist dörmde jag att Marlow började kissa inne i sofforna precis som Hobbe gjorde. Detta antar jag att jag drömde för att jag tänkte på Hobbe igår. Snart ett år sedan han lämnade oss och den ångesten jag hade då slog emot mig i drömmen.

Japp, där fick ni en inblick i min twistade hjärna och vad den pysslar med när jag sover :-)

En dagens ska ni få så småningom men just nu ska jag iväg med mina småttingar och ta TBE-spruta. Sen blir det fullt ös medvetslös på jobbet och snart är det ju helg igen…

DSC_1278

Ha det gott idag så hörs vi snart

♥ Puss & Kram ♥
/Vivvi

3 kommentarer:

  1. Jodå, det där med drömmarna känner jag igen. Just det att inte hinna, att vara försenad eller att ringa 112 och det bara inte fungerar. Vad det betyder har jag ingen aning om. Kanske någon annan som vet?
    Kram

    SvaraRadera
  2. Kontrollbehov troligen. Rädsla för att tappa greppet om saker och ting. Känner väl igen mig i det hela. När min stora tjej skulle åka till Finland med sin pappa som 5-åring drömde jag hemska saker. Gärna med vatten involverat. Hade sån ångest för den där jäkla båtresan så dom fick ringa samma sekund hon var på finsk mark. Sen oroade jag mig inte ett dugg när dom skulle hem.....
    Hjärnan är märklig! Kram

    SvaraRadera
  3. Låter som du är stressad, att du har mycket runt dig och att du är rädd att tappa kontrollen. Försök varva ner, hitta stunder för återhämtning. Stress i sig är inte farligt, det är bristen på återhämtning som gör det farligt. Kortvarig stress höjer vår effektivititet, koncentrationsförmåga och skyddar tom mot infektioner. Men bara under en tid, för höga halter av stresshormoner påverkar vår hjärna negativt. Oj, blev ett litet utlägg där hi, hi. Är väl lite yrkesskadad. ;-)
    Det jag vill ha sagt är, ta hand om dig och lyssna på din kropp!!!
    Kram Ina

    SvaraRadera

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar