VivanDivan

VivanDivan

fredag 1 februari 2013

Oj, vad har jag gjort?

God morgon bloggisar! Eller god och god, här hemma är den inte god. Har haft en hemsk natt med svettningar, skakningar och huvudvärk från helvetet. Men jag hänger i, jag tog inte en endaste tablett. Däremot måste jag vara hemma idag för jag mår skit rent ut sagt. Och samtidigt funderar jag på gårdagens inlägg om mitt treo-beroende. My god, vad har jag gjort? Erkänt för hela cyberspace att jag är en missbrukare? Och jag förstår att många av er tycker att, nä nu gick hon över gränsen för vad som är för privat. Men jag ser det inte så. Jag skäms inte för att säga att jag är treo-missbrukare. Kan ju inte annat då jag tagit mellan 2-6 varenda dag nästan i många år. Det har lett till magkatarr, daglig huvudvärk och det är ju inte alls bra på en fläck. Men nu har jag bestämt att det här får inte fortsätta. Jag ska klara av det här och för mig blir det en sporre att ha liksom “kommit ut” och berättat för den som vill läsa. Då blir det ju ett ännu större misslyckande om jag inte klarar av det och det vill jag ju inte :) Så nu kör jag och det kanske betyder att jag får lida lite extra den här veckan innan abstinensen lägger sig. Sen ska jag ta tag i att ta reda på varför jag har huvudvärk egentligen. Fick ett så gulligt mail igår med tips och jag tog till mig vartenda ord. Tack söta du, du vet vem du är :-)

Vill också dela med mig av två länkar som jag fått om huvudvärk och tablettmissbruk

http://www.ur.se/Produkter/172530-UR-Samtiden-Migran-och-huvudvark-Migran-detta-hander-i-nervsystemet?q=migr%C3%A4ndagen

http://ltarkiv.lakartidningen.se/2001/temp/pda23153.pdf

Dessa kanske kan hjälpa andra i samma situation att komma till insikt

Så idag blir det ingen dagens men ni kan få se mina två önskeklänningar från andra Odd Molly SS-släppet. Det är nog bara dessa som jag fastnat för på riktigt i det släppet och den första lyckades jag förboka från Deepfling men den andra får ligga på önskelistan ett tag till :)

1. Miss Word dress i almost black. Kommer bli underbar i vår/sommar med en jeansjacka över kanske och boots eller höga klackar till sommarens fester.

missword-dress

2. Buzz Dress dark pink….Åååå den är så fin. Tänk den i vår med lite grövre stövlar/boots. Mmmm, hoppas jag kan få tag på den i strlk 0 för det behöver jag i alla såna typ klänningar.

buzz-short-dress

Nu ska jag försöka sova lite i min ensamhet. T och barnen åkte precis iväg till jobb och förskola. Hoppas ni får en superfin fredag mina vänner och tack för alla gulliga kommentarer ni lämnar. De är värdefulla och NI är värdefulla….

♥ Puss & Kram ♥

/Vivvi

15 kommentarer:

  1. Jag tycker inte att det var hemskt eller fel på ngt sätt! Jättebra att du berättar om det. Jag har förstått att det är vanligt bland kvinnor i vår ålder, och man tar det inte på allvar, för det är ju "bara" Treo.
    Har förstått att du mått väldigt dåligt av din huvudvärk och din mage. Hoppas att du mår bättre när du är igenom.
    Lite läskigt att kroppen reagerar så starkt. Du kommer klara det! Du är stark!
    Stor styrkekram från Skåne

    KRAM

    SvaraRadera
  2. Tycker du är modig o gör helt rätt som berättar. Tänk så många du kan hjälpa som är i samma sits som dig. Nu hejar o stöttar jag dig i kampen mot Treo o hoppas du slipper ta några fler. Önskar av hela mitt hjärta att du slipper huvudvärken o kommer känna dig bättre snart. Hoppas du får en härlig fredag trots att du mår dåligt. Många peppkramisar. Tina

    SvaraRadera
  3. Jag tycker att du är fantastisk som vågar dela med dig. Det kan nog få upp ögonen för flera som är i din situation och inte förstår det själva.
    Ta hand om dig och ha en bra helg.

    SvaraRadera
  4. Ja, jag instämmer med inläggen ovan! Det är tyvärr väldigt vanligt, både hos kvinnor o män faktiskt. Inte många däremot som erkänner som du gör, vilket är strongt! Heja Vivi!! Det här kommer du att klara!
    Styrkekramar,
    Annelie

    SvaraRadera
  5. Heja fina du! Jag är ju också betoende, fadt av nässpray, och har varit det i över 20 år av och till! Så jag vet vad du har och tampas med! Mot min hv tar jag som jag skrev igår imigran, annars kan jag ta två alvedon och en ipren samtidigt, det hjälper ibland! För några år sedan var jag hos en sjukgymnast och fick akupunktur och det gjorde att det ble bättre! Har du kollat med din tandläkare så du inte biter ihop käkarna?
    Jag vet att det är lätt att komma in i beroende, har man hv, då tar jag till alla medel för att bli av med den!
    Men nu är det nog så att du får hv av treon som ska ta bort den! Precis som jag som blir täppt av nässprayen istället!
    Krya på dig och det är inte fel att söka hjälp om det är svårt!
    Kram Helena

    SvaraRadera
  6. Du är strong Vivvi - och det här är så mycket vanligare än man tror. Det kanske är flera som inser att de inte ens har ett nära missbruk, genom att läsa om någon som har det. Treo och nässpray är nog kvinnors gissel. Jag tror man kommer till en punkt då kroppen slutar svara på det medel man tar, och reagerar åt andra hållet. Själv har jag problem med sömnen (mycket pga hormonmedicin) och vet ju många i min situation som tar insomningstabletter, men har verkligen skippat det eftersom de om någon känns som att man kan bli beroende av som hjälpmedel.
    Krya dig nu idag och vila, ta det lugnt och få inte dåligt samvete över något alls! kram Milla

    SvaraRadera
  7. Du är stark som står för detta! Det var ett bra program med Anna skipper i du är vad du äter , med Sofia Wistam, hon hade också treomissbruk sedan flera år, det är farligt för det ökar blödningar och är du i en bilolycka är det jättefarligt. I programmet blev hon avgiftad och mådde så sjukt mkt bättre sedan, hon åt ngt för att rensa kroppen. Typ chlorella alger? Du kanske kan googla programmet. Stor kram och lycka till!!

    SvaraRadera
  8. Heja dig Vivvi. Du kommer att fixa detta, det vet jag:) Tufft nu, men det kommer att bli så skönt när du är av med beroendet och förhoppningsvis andra saker som orsaker din huvudvärk.
    Kram

    SvaraRadera
  9. Kramar <3
    //elisabeth

    SvaraRadera
  10. Bra gjort! Jag tycker du ska ta hjälp och bli utredd för varför du har så mycket huvudvärk. Du ska inte gå och lida för detta. Efter att ha följt din blogg länge så verkar du vara i samma bransch som jag. Den är sjukt stressig vilket i längden kan leda till de problem du har. Om det delvis är arbetsrelaterat, kolla med företagshälsovården om de kan hjälpa dig. Ge inte upp! mvh Maria

    SvaraRadera
  11. Tycker du är jättestark som berättar och du kommer fixa det galant!!!!
    Kram Emma

    SvaraRadera
  12. Du kommer att fixa detta! Styrkekramar och kraft till dig. Fina vårfavoriter har du valt ut. Ska bli kul att se när de landar i "Vivvi-roben". Kram!

    SvaraRadera
  13. Var stark! Jag har en bekant som med jämna mellanrum slutat med treo för att försöka tvinga bort huvudvärken - det var inte kul att se hur hon led. Men det blir bättre - så håll ut! Verkar bli en ond cirkel , treo för att ta bort huvudvärk , mer treo, och till slut treo som orsakar huvudvärk.
    Styrkekram /Ellenor

    SvaraRadera
  14. Hoppas det går någorlunda fort att rida ut stormen och jag tycker att du är stark som tar tag i problemet.
    Kramar!

    SvaraRadera
  15. Tycker att det är bra att du tar tag i det för det är ju inte så hälsosamt i längden. Sambon har tidigare tagit mycket huvudvärkstabletter under perioder i sitt liv när han jobbade långa arbetspass. för att bli piggare. Nu tar han mer sällan tabletter liksom jag. Jag tror att det är viktigt att reda ut varför. Jag hejjar på dig! Hoppas att du hittar något annat som kan lindra huvudvärken.

    kram

    SvaraRadera

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar