VivanDivan

VivanDivan

måndag 4 februari 2013

Januari börjar året, vabruari kommer näst…

God morgon vänner! Här har vi haft riktig sjukstuga i sängen inatt. Ni vet ett litet sjukt barn som fryser och vill ligga hos mamma och pappa men är varm som ett element och sover oroligt och sparkar en överallt och dessutom mått illa och sprungit på toaletten med mami i släptåg förstås. Men inget kom där så jag vet inte riktigt vad det är. Han är dessutom jättetäppt i näsan och ligger och snörvlar. Inte mycket sömn alltså men vad gör det. Skulle byta 100 sömnlösa nätter mot att han blev frisk utan att blinka kan jag lova för fy vad ont det gör när ens små är sjuka och mår dåligt….Nu på morgonkvisten har i a f febern gått ner lite och han verkar rätt pigg lille prinsen. Jag smög ner tidigt och satte mig att jobba en stund och nu är båda småttingarna vakna. Emilia fick också vara hemma idag för hon är genomförkyld och jag vill inte riskera att behöva hämta henne från förskolan om hon blir dålig då T jobbar borta den här veckan. Får dock hoppas hon klarar sig med förkylningen…

DSC_0385

Ipads är bra när man är sjuk. Och när man är just sjuk så får man faktiskt spela på Ipad och titta på TV hela dagen om man vill. I a f här hemma….

Vet ni förresten att februari är den månad på hela året som flest är hemma sjuka eller med sjuka barn? Därav kallad “vabruari”. Lustigt för jag satt häromdagen och pratade med en tjej och sa då att det var så skönt för barnen hade inte varit sjuka på så länge och jag hoppades att de där småbarnsåren med mycket sjukdomar var över. Men så kommer februari och jodå, säkrare än att tåget är försenat kommer första sjukan och det är ju bara 4e idag….

Nu hoppas jag februari går fort fort och att vi får lite vår sen…

♥ Puss & Kram ♥

/Vivvi

2 kommentarer:

  1. Här vabbas det också...en son som kräktes mitt i natten :(
    Fast jag vabbade faktiskt redan förra veckan men då med en genomförkyld dotter.... Har fått nog av sjukdomar nu!
    Krya på er!

    SvaraRadera
  2. Ja, barnen har varit hur friska som helst under hösten, under julen och ....nu är det februari och gissa? Sonen mådde jättedåligt i fredags (1 februari...) och har varit sådär i helgen, hönsig mamma har hållit honom inne trots feberfri igår...vad händer? Febern tar fart igen idag och är högre! Vad tusan? Hemsk hosta också....
    Sitter och funderar på om jag ska ringa vc, men de lär väl inte göra något as usual....

    Så vabruari it is!

    Kram!!

    SvaraRadera

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar