VivanDivan

VivanDivan

torsdag 28 februari 2013

Smashad tårta funkar ju också bra

God morgon vänner! Idag är det jag som är hemma igen med lilla skruttan. Hon är nu i a f feberfri och verkar mycket piggare. Nu ska vi bara få henne att äta och dricka ordentligt bara. Ville inte skicka iväg henne till fritids idag dock för jag tror inte hon orkar med verksamheten. Hon är ju ändå ledig imorgon och då tyckte vi att det var bättre att hon får vara hemma och ta det lugnt och bli helt frisk igen.

Men vi hade ju lite kalas i a f på hennes födelsedag som jag glömt visa bilder från. Eller kalas och kalas. Det blir ju lite sisådär när födelsedagsbarnet ligger i sängen och inte orkar så mycket. Men lite mys hade vi på dagen hon och jag i a f.

Hela dagen spenderades i sängen då hon inte hade ork till något annat men jag försökte mysa till det i a f. Hon önskade sig gulash-soppa till lunch och det fick hon såklart

DSC_0602

Litet ljus i kan man ju ha för att få det lite kuligare

DSC_0603

Sen byggde vi med nya Lego Friends en stund. Eller det var nog mest jag som byggde om jag ska vara ärlig :)

DSC_0605

Kul att det äntligen kommit lego med lite “tjejigare” inriktning. Förr fanns ju bara bilar, tåg, flygplan, Star Wars och allt vad det är. När jag var liten kan jag nog helt ärligt säga att jag aldrig såg en rosa legobit men Lego Friends är ju jättegulligt och väldigt poppis hos min lilla tös

DSC_0607

Sen ville Emilia skriva packlista inför vår resa på fredag. Och självklart gjorde vi det :)

DSC_0608

Sen dekorerade hon framsidan på listan. Lilla pluttan

DSC_0343

Pyssel- och målarböcker är ju toppen när man är sjuk. Och det kan ju mamsen också vara med på. Så vi målade lite i nya målarboken. Hon älskar just nu såna där målarböcker där hon får dekorera kläder och sminka modeller typ och jag hittade en jättegullig med små hundar. Dessutom massa klistermärken i som man kan dekorera de små valparna med :). Hett tips till små sjuåringar

DSC_0609

Sen sov hon några timmar också och då passade mamsen på att jobba lite.

DSC_0612

Sen kom Felix hem och ville vara med. Då spelade vi nya Domino-spelet med prinsessor hon också fick i födelsedagspresent.

DSC_0614

Men orken tröt för lilla prinsessan. Ni anar inte hur jobbigt det är att se sitt barn som normalt är full av energi mest bara vill ligga och orkar ingenting…:-(

DSC_0617

Efter middagen som också bestod av gulash-soppa enligt önskemål från födelsedagsbarnet (som dock själv inte rörde maten) blev det köpetårta. Hade inte haft ork och tid att baka. Det gör vi till helgen istället när släkten kommer.

DSC_0618

Med en sjua som lillan fick blåsa

DSC_0619

Tycker ni tårtan ser lite tilltufsad ut? Hmmm, kolla in andra sidan. Råkade visst tappa den så den blev lite smashad. Men men, vad spelar det för roll. Den var riktigt god i a f :)

DSC_0620

Undrar vad hon önskade sig….

DSC_0623

Nu ska jag jobba lite här och sen städa övervåningen. T hade gjort ett jättejobb igår och städat nedervåningen så jag kan ju inte vara sämre :) Sen ska Felix till BVC på 5 1/2-års koll och spruta. Få se om det blir jag eller T som följer med…

♥ Puss &  Kram ♥

/Vivvi

1 kommentar:

  1. Skönt att hon är feberfri nu. Med helgen på sig borde hon vara frisk sen tycker jag. Hon fick det jammen rejält stackarn.
    Kram

    SvaraRadera

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar