VivanDivan

VivanDivan

torsdag 28 februari 2013

Lyx eller budget, vad väljer du?

Halloj i stugorna! Vilken dag det varit.Solen har strålat på himlen och det har t o m droppat från taken. Såg helt underbart ut. Men själv har jag inte varit utanför dörren ens. Emilia har pysslat och lekt jättebra här för sig själv och jag har varit tvungen att jobba en del. Fy vad tråkiga såna dagar blir. Man känner tvånget att jobba för man ligger efter då man varit hemma så mycket och samtidigt det dåliga samvetet för att man inte gör så mycket med lilla sjuklingen. Men imorgon ska jag kompensera henne big time. Inte en dator så långt ögat når ska vi ha utan bara en underbar fredag och lördag i storstan med massa mys och roligheter. Ska bli sååå skönt, bara min lilla dotter och jag. Felix, T och stora E får roa sig bäst de vill hemma och nästa gång är det Felix tur att få egentid…

Hörrni förresten. Ibland slås jag av att kopieringen bland klädesmärkena är helt galen. T ex när det kommer en ny trend och det slår aldrig fel så kommer någon kopia på den som var först. Ibland vet man inte ens vem som var först egentligen. Konstigt att man inte hör mer om stämningar för plagiat egentligen. Här är några exempel där det finns en dyrare och en billigare variant av snarlika plagg…

Valerie1899 eller Nelly Trend 599?

valerie1899nellytren599

By Marlene Birger 1599 eller Dr Denim 499

by_malene_birger_pants_jeans_taliana_black_1599

 dr denim 499

ChillNorway (Tror den kostar runt 5000) eller Nelly Trend 599

14013332-origpic-5e6976_jpg_0_0_100_100_400_599_100NellyTrend599

Please 1899 eller KappAhl 399

Please-1899KappAhl-399

Jeffrey Campbell 1499 eller Nelly Trend 399?

JeffreyC-1499NellyTrend399

Ja det här var bara några. Jag ser sånt här hela tiden och jag tycker det är lite kul att jämföra. Vad tycker ni om att jag kör ett stående sånt här inlägg säg en gång i veckan med lite Lyx eller Budget som jag hittar? Nån mer än jag som tycker det är lite kul? :-)

♥ Puss & Kram ♥

/Vivvi

11 kommentarer:

  1. Kul med lyx-budget.....Ibland tycker jag budget är bäst om det är ett plagg som kanske är en övergående trend...
    Kram Titti

    SvaraRadera
  2. Jag älskar lyx vs budget listor :-D Kör på det.
    Kramar!!

    SvaraRadera
  3. Kul! Kör på det! Det är intressant, för det är ju inte säkert att den dyraste är först, så att säga. Eller bäst. En del saker kan man vilja betala mer för, som räcker längre, och en del inte alls. Intressantast blir nästan de som lyckas mixa bäst budget vs lyx. Kram Milla

    SvaraRadera
  4. Det där körde de i en inredningstidning förr. Stylade två rum så lika som möjligt (ibland omöjligt att se skillnad)och så stod det finstilt vad allt kostade. Så fick man lite gissa vilket som var lys vs budget. Inte alltid lyx vann när man först och främst kollade på utseendet.
    Kram

    SvaraRadera
  5. Inte bara kul utan superkul med denna typ av listor. Och man får sig allt en tankeställare... speciellt som en del av budgetsakerna är snyggare än de dyrare... :o) Gärna ler sådana här listor! KramKram!

    SvaraRadera
  6. Gillar också att få se de dyra och billigare och jämföra:)
    Hoppas ni får vara friska nu och få en toppenlördag ihop!;)

    Kramar
    Adela

    SvaraRadera
  7. Ja absolut kör på med lyx-budget det är kul att jämföra.
    Kram
    Marika

    SvaraRadera
  8. YES kör såna listor alltid lika kul intresssant som redan sagt på ovan kommentarer inte alltid lyxen som är top notch en trend som håller ett kort tag ingen ide tycker iaf jag att slösa pengar på ;)

    Ha nu en alldeles FAB dag/helg du och din sessa ♥

    KRAM / Tina

    SvaraRadera
  9. Men det är ju ganska otroligt vad som kopieras. Oftast märker jag ändå skillnaden när det kommer till passform när jag provar. Men ibland känns det som riktiga överpriser från vissa märken. Kram Nilla

    SvaraRadera
  10. Kör på listorna!!! :) kram A

    SvaraRadera
  11. Gillar dessa listor skarpt! Kan dock säga till budget-kedjornas försvar att djurmönster knappast är något dyrt märkes påhitt. Håller med Josanne om att de billigare butikerna ibland tom. har den snyggare varianten. Kram!

    SvaraRadera

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar