VivanDivan

VivanDivan

tisdag 19 februari 2013

Jag är kissnöööödig! Gå och kissa då! Neeej!!!!

God morgon vänner! Ungefär sådär lät det här hemma nyss. Felix vaknade inte helt på rätt sida kan jag säga. Envisare unge får man verkligen leta efter. Han var jättearg när jag skulle tvätta honom och ville inte. Och en femåring som sparkar och vrider sig är inte helt lätt att handskas med kan jag säga. Jag frågade om han behövde gå på toaletten. “Neeeeej” får jag till svar. Ok, då tvättar vi dig då. Och så gjorde jag det under skrik och sprattlande. Sätter ner honom och torkar honom och då skriker han “Jag är kissnöööödig”. Ja men kissa då. “Neeeej", jag är blöt! Men Felix, jag har ju torkat dig med handduken. Torka dig mer då om du känner dig blöt. “Neeeej, jag är kissnöööödig” . Ja men kissa då! Gör du inte det så kan du ju gå och klä på dig. “Neeej, jag är kissnödig”. Men kissa då. “Jag är blööööt”….

Och sådär höll det på. Det slutade med att en jättekissnödig Felix sätter sig i bilen på väg till dagis. Han tokvägrade och fick gå och hålla händerna för att att inte kissa på sig. När vi kom till dagis hade han lugnat sig och gick och kissade…Suck, envis är bara förnamnet….

Annars var morgonen som vanligt men jag blir lite nervös för båda barnen klagade på halsont nu på morgonen och Emilia verkade riktigt hängig. Och så Felix som var på ett gräsligt humör. Kan tyda på att de håller på att bli sjuka igen. Ingen feber dock så vi håller tummarna…

Dagens idag blev nya vinst-tröjan från ChillNorway. Plack jumper tror jag den heter och den här vita är i storlek XS. Tack ChillNorway och finaste Emma som hade tävlingen. Skönare tröja får man leta efter. Idag sportar jag den med kavaj från Hunky Dory, jeans G-star och skor Friis & Co.

P1260919P1260928P1260920P1260922P1260921P1260929P1260923P1260924P1260925P1260926P1260930

Ha nu en finfin dag alla söta så hörs vi

♥ Puss & Kram ♥
/Vivvi

2 kommentarer:

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar