VivanDivan

VivanDivan

fredag 22 februari 2013

Inte kunde mammahjärtat med att neka…

God morgon vänner! Usch, ännu en jobbig natt för lilla snuttan och nu är ni väl bra trötta på mina sjukdomsrapporter här men livet här hos oss just nu kretsar mycket kring just det. Febern steg igen igår kväll och hon kräktes flera gånger igår bl a mitt i natten i hela vår säng. Phju, bara upp och ta rätt på eländet. Hon har också haft jättejobbigt att andas för hon är jättetjock i både näsa och hals. Nässprayen verkar inte funka så bra heller så hon har haft det jättejobbigt. Så när jag gick upp tidigt imorse (tänkte åka tidigt till jobbet för T skulle vara hemma så jag gick upp vid halv fyra när jag ändå var vaken) kom lilla snuttan nedstupplandes medans jag stod i duschen och var så tröstlöst ledsen att jag skulle åka till jobbet att jag verkligen inte kunde med att åka. T fick åka istället så är jag hemma. Han kommer dock vara lite hemma under dagen så jag får jobba lite hemifrån i lugn och ro. Men att åka ifrån lilla hjärtat när hon mår så dåligt och vill ha sin mamma det kunde jag inte göra…

Här är några kassa mobilbilder från vårt doktorsbesök igår. Vi hade tur så vi behövde inte vänta så länge mellan doktorsbesök, provtagning och doktorsbesök igen men ett par sagor hann vi med

IMG_2634

Emilia höll krampaktigt om sitt lilla gosedjur hon hade med sig

IMG_2638

Familjemys

IMG_2642

Liten febrig skrutta vill bara sitta hos mamsen

IMG_2646

Medans Felix blev skapligt rastlös trots att vi inte behövde vänta så länge.

IMG_2648

Snart vår tur

IMG_2649

Finns inte mycket att titta på i ett väntrum som faktiskt var nästan helt folktomt.

IMG_2656

Emilia fick panik när de skulle sticka henne i fingret. Halsprovet gick bra men när de kom till fingret blev hon skräckslagen. Har aldrig hänt förut men är man inte pigg vill man väl inte att nån ska bråka med en. Så vi fick tvångshålla henne och det är INTE kul som mamma kan jag säga…fy och blä…

IMG_2657

Men efteråt fick hon ett klistermärke och en liten glittrig groda så då gick det fort över.

IMG_2650

Felix fick också klistermärke och liten groda för att han var så lugn och erbjöd sin hand till Emilia när hon var rädd för nålsticket

IMG_2643

Sen mer väntan tills provsvaren var klara

IMG_2654

…och en ännu rastlösare kille

IMG_2658IMG_2659IMG_2660

Och sen fick vi svaret att inga streptokocker i a f i halsen och det var ju skönt att slippa penicilin.

IMG_2662

Efteråt åkte vi hem och lagade våfflor. Det var det enda Emilia ville ha men hon åt ett par tuggor bara innan hon gick tillbaka till sängen och lade sig.

DSC_0522

Men lillebrorsan åt desto mer

DSC_0523

Riktigt smaskigt med våfflor med grädde och sylt. Mmmm

DSC_0521

Usch vad jobbigt det är att se sin lilla skatt så sjuk. Jag hoppas nu att hon får krya på sig i helgen och att vi andra slipper bli sjuka. Nu tycker jag det får bli slut på sjukor i det här hemmet…

♥ Puss & Kram ♥
/Vivvi

3 kommentarer:

  1. Inte roligt se sina små må dåligt.....krya på kramar till er alla!
    Titti

    SvaraRadera
  2. Krya på er och hoppas att det vänder under helgen,
    kramar

    SvaraRadera
  3. Tycker också sjukdommarna borde vara slut hos er nu! Håller tummarna för att helgen hjälper till att göra er friska. Skönt det inte var halsfluss i alla fall.

    Apropå Buzzen - den är stretchig och normal i storlek, och oavsett vilken storlek du tar blir det ingen klänning tyvärr. Svårt råda om du ska ta 0 eller 1, men tror du kan ha båda. En nolla om du vill ha den lite kortare kanske? Den är såpass stretchig att jag tror den passar över byst ändå.

    Kram!

    SvaraRadera

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar