VivanDivan

VivanDivan

onsdag 6 februari 2013

Hooked på toppar med tryck…

Halloj där! Den här dagen har ju bara rasat iväg och jag fick massor gjort på jobbet. Efter jobbet var jag ut till Mio och hämtade vårt hörnbord till vardagsrummet som vi väntat på och sen en sväng till IKEA och shoppingcentret bredvid för att kika in en utförsäljning av en inredningsbutik där och köpa innerkuddar till ett par nya soffkuddsöverdrag jag köpt. Och tänk, jag höll mig faktiskt nästan till kuddarna på IKEA. Bara två matlådor och några 5-kronors-glas fick följa med kuddarna. Det är ju vanligen nästan omöjligt att gå igenom hela IKEA utan att få med sig massa krafs men nu ville jag skynda på hem till mina sjuka småttingar…

Och nu när jag kom hem var det bara en liten skatt som sprang och mötte mig i dörren. Emilia låg kvar uppe och när jag kom upp hade hon krupit ner under täcket och såg helt borta ut stackars lilla goa unge. Tempade henne och 40.1 stannade tempen på :-( Så nu är det hennes tur och sådär hög feber hade inte Felix. Nu har hon fått lite alvedon så hon kanske piggnar till men det verkar onekligen som influensa de har fått småttingarna. Feber, illamående, ont i halsen, ont i huvudet och kroppen, förkylda…hoppas jag och T slipper nu till helgen i a f…

Har ni märkt av den stoooora trenden med toppar och tröjor med tryck? Det är kors, peacemärken, änglavingar, dödskallar mm och jag tycker det är ascoolt. Finns ju i alla prisklasser och jag tänkte visa några favoriter jag hittat när jag surfat runt…

Först ut är tre toppar/tröjor från märket F.A.V (Finns på Nelly.se) 399 kr för de översta och 599 för den stickade längst ner.

FAV-399_FAV-399

FAV-599

Som nummer två en dödskalletröja från H&M för 179 kr

hm-179

Nedan korströja har jag själv i grått och den är från ett märke som heter SugarBabe och finns på Clarks.se.

SugarBabe-399

Please gör ju inte bara jeans utan har en hel del snygga tröjor och toppar också. Nedan med stjärna från Creative Lounge 1099 och med dödskalle från Tintinstyle 1199

Please-1099Please-1145

Tintinstyle finns ju även de underbara Cindstory-tröjorna med änglavingar för 799 kr

Cindstory-799

Änglavingar verkar populärt som sjutton för man ser dem överallt. Nedan från Hunky Dory (Nelly)

HunkyDory1195

Ett märke som heter Wildfox har Nelly tagit hem och de har jättecoola tryck. Nedan 1079 och 1279

Wildfox1079Wildfox1299

De har även sitt egna märke Nelly Trend och där hittade jag förstås både dödskallar och kors. 199 kr för korströjan och 299 kr för dödskalletröjan

NellyTrend299nellyTrend199

Gina Tricot finns det förstås också en uppsjö med tryck-tröjor och här några med bling-bling i form av paljetter och nitar. 199 kr för kors- och änglavingströjan och 249 för stjärntröjan. En av dessa tre fick faktiskt följa med mig hem idag från stan på lunchen tillsammans med en annan godbit jag hittade där. Men den visar jag en annan dag :-)

ginatricot199_2ginatricot199ginatricot299

Osså har vi ju mästarinnan i coola tryck. Lauren Moshi. Alla hennes alster är handtryckta och finns bara i en liten upplaga så vill man ha en speciell top ska man köpa en Lauren Moshi. Superhett nu har jag förstått…:) Nedan två är favoriter från Millami. 1695 resp 1595 kr

LaurenMoshi1695LaurenMoshi1595

Och så har mitt gamla favoritmärke Ester Elenora kommit med en tuffare tröja med dödskalle som jag faktiskt klickat hem och väntar spänt på. 699 kr kostar den och finns bl a på IsaCouture

EsterElenora699

Jaha, det var vad jag hade att bjuda på den här kvällen. Vad tycker ni? Är man för gammal för tryck-tröjor med dödskallar och kors eller funkar det på en 30+-are?

♥ Puss & Kram ♥

/Vivvi

6 kommentarer:

  1. Ja, jag har också märkt det och kan tycka att vissa är riktigt tilltalande, medan andra inte alls är det. Av någon anledning tilltalar korsen mig, kanske för att de dessutom är mest stilrena?
    Kram

    SvaraRadera
  2. Jag gillar det på andra, men jag tror inte jag själv skulle känna mig bekväm. Sen kan jag inte ha dessa på jobbet heller och hemma är det mysstass som gäller:)
    Kram

    SvaraRadera
  3. Gudars vad mycket läckert! Den översta F.A.V-tröjan har jag med spanat på! Kram

    SvaraRadera
  4. Undra hur det är om man är 45? kan nog tänka mig ett och annat kors på tröjan. Himla praktiskt för då kan jag och döttrarna ha samma kläder. Döskallar får nog vara för mig, känns så deppigt på något sätt. Hmm det borde kors också göra, ja jag får kanske låta bli är ju trots allt lite gammal:) men på dig är det coolt och idag visade jag det ursnygga som du hade på dig svart och de vita Odd Molly jeansen och då sa min kollega att det såg ut som mig bakifrån. Tjohoo så glad jag blev då:) Hon var allt bra snäll den kollegan.
    Ha en bra vecka och hoppas sjuklingarna snabbt frisknar till.
    Kram/
    Berit

    SvaraRadera
  5. Jag gillar också tröjor med tryck men även annat med tryck , har köpt en väska med tryck:) kram Nilla

    SvaraRadera
  6. Jag känner en tveksamhet. Just på grund av att detta är symboler för saker som inte är ok. Dödskallar och kors, men hallå vad visar det upp för värld? Många människor har kors som en symbol för en stark gudstro, men om man inte har den.... eller ja, kan det tex provocera andra kulturer, vill inte jag gå omkring med det... och sen tänker jag på alla dödskallar man tex kan se i hjärtskärande krigssituationer och då får det en helt annan innebörd. Samtidigt som det är sådär vi ser ut, därunder skinnet ;=) Sån där är jag. Tänker i många olika perspektiv....
    Men jag gillar verkligen änglavingarna! kram Milla

    SvaraRadera

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar