VivanDivan

VivanDivan

söndag 10 februari 2013

Snyggaste nagellacket? och gårdagens pics

Halloj i stugorna. Här är en tjej som känner sig mycket piggare idag. Skönt att det gick över fort. Febern svettades jag bort inatt och barnen är friska också men ack vilken trist dag vi hade igår. Felix och T var i a f ute nästan hela dagen och åkte scooter med ett gäng andra grabbar. Felix kom dock hem med alldeles stelfrusna fingrar så jag var lite orolig för förfrysning där ett tag men efter en stund med fingrarna på min febervarma mage under tröjan tinade han upp och sen var det full fart igen. Läskigt det där för barn känner ju inte på samma sätt som vi vuxna när det är dags att gå in då de har så roligt. Men han hade faktiskt sagt till själv att nu vill jag åka hem pappa för jag fryser.

När killarna var ute roade jag och Emilia oss med att leka frisör och nagelsalong. Hon skulle förstås ha det glittrigaste och snyggaste nagellacken…

DSC_0440

…medans hon tyckte jag gott kunde ta hennes julklappsnagellack i ljusrosa…

DSC_0441

…som hon så fint målade på mina naglar…

DSC_0438

Ja…riktigt snyggelisnyggt va? :-)

DSC_0438

Till lunch åt vi korv med bröd som var hennes önskemål

DSC_0419

Och efter det vispade vi till lite efterrätt också. Smaskens med Fresta chokladmousse med latte macchiato-smak

DSC_0417

Emilia vispar. (Och ja, hon har pyjamas på sig för vi hade faktiskt pyjamasparty hela dagen) :)

DSC_0416

Underbart gott med grädde och hallon på toppen

DSC_0420

Vi hade även tända doftljus och tittade på film och ritade och hade det mysigt värre

DSC_0421

Några av våra alster :)

DSC_0442

Sen på kvällen blev det Mello förstås och det var ju rätt väntat att Sean Banan skulle gå vidare. Var i a f två stycken här som var väldigt nöjda med det :-) Det var fullt ös när hans uppträdande var på “dansgolvet” här hemma

DSC_0434DSC_0433DSC_0432

Usch, bortse från den asfula “TV-möbeln” vi har. Vi har ännu inte hittat den perfekta så då tar man vad man haver, en gammal hallmöbel. Vill ha nåt snyggt enkelt men jag  tycker verkligen ALLA TV-möbler är fula som jag sett.

DSC_0430

Varenda soffkudde vi äger hade de använt för att “madrassera” alla hårda hörn och kanter. De tänker på säkerheten när de dansar mina små :-)

DSC_0428DSC_0427DSC_0426

Själv tyckte jag Erik och Tone var helt klart bäst tillsammans med Anton men de gick ju till Andra chansen i a f “So there is a chance…” :-)

DSC_0436

Det var väl ungefär vad vi gjorde igår. Idag ska jag försöka orka städa lite och kanske ta mig ut på en promenad. Få se vad orken tillåter…

♥ Puss & Kram ♥

/Vivvi

2 kommentarer:

  1. Låter som en härlig dag .Fina och fräscha nagerlack.Mmmm vad mysigt med härligt doftljus,Vad äe det för doft ,vart hittar jag dom .Ha nu en skön söndag .Kramar Rita ♥

    SvaraRadera
  2. Absolut de snyggaste naglarna jag sett på länge:) Ni hade verkligen en mysig dag och det blev ryckningar i dansfoten här hemma med när bananen kom på scen.
    Kram

    SvaraRadera

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar