VivanDivan

VivanDivan

fredag 8 februari 2013

Treostatus och VAB igen

God morgon vänner! Idag var det min tur att vara hemma med sjuklingarna igen. Emilia har superont i halsen och är så hes att hon inte kan prata. Det bara rosslar i halsen på henne stackarn. Dessutom fortfarande relativt hög feber. Felix är feberfri men äter fortfarande väldigt dåligt och klagar på huvudvärk och magvärk. Verkar vara flera på förskolan som har haft samma. Det var tydligen bara 11 barn av 22 på en av avdelningarna där mina små går.

Själv vaknade jag med jordens huvudvärk igen och ont i hela kroppen. Känner mig inte febrig så jag hoppas jag inte håller på att bli sjuk jag också nu till helgen. Och på tal om huvudvärk…ni är några som frågat hur det går med Treo-avvänjningen. Jag “kom ju ut” som treomissbrukare för en vecka sedan (här och här skrev jag om det) och faktum är att veckan har varit sååå himla jobbig om jag ska vara ärlig. Inte en enda treo nu på tio dagar och jag är jättestolt över mig själv. Men lätt är det inte. Huvudvärk varenda dag och det värsta är nog att jag är helt galet rastlös och irriterad på nåt sätt. På eftermiddagarna blir det som värst. Blir som en osalig ande som inte vet vad jag ska göra av händerna typ. Kan inte riktigt beskriva känslan. Så inte är det lätt inte men jag håller ut. Ska ärligt erkänna att jag två gånger varit tvungen att ta en Alvedon, bl a nu idag på morgonen men de känns inte som nån förlust för det är ju trots allt inte Treo. Sen har jag ett litet knep för att få bort den där vanan att göra iordning en Treo. Jag har köpt Multivitamin brustabletter som jag blandar om jag behöver.

DSC_0409

Sen har jag förstås hört att mulitvitamin-brus varken gör till eller från i form av vitamintillskott men det skadar ju inte i a f att ta nån om dagen. Och det har hjälpt lite faktiskt att bli av med den vanan. Man ska ju inte sluta med en vana utan ersätta den har jag läst någonstans och det stämmer nog tror jag…

Så idag assar jag mig själv och är stolt över att jag inte tagit någon Treo på 10 dagar…Jippie, bra jobbat Vivvi :)

♥ Puss & Kram ♥

/Vivvi

6 kommentarer:

  1. Du är duktig Vivvi! Det är väl koffeinet som ställer till det, du som inte dricker kaffe har ju typ samma grej som vi kaffedrickare men Treon har ju även andra effekter som skapar beroende på sitt vis. Hoppas du klarar dig från att bli sjuk. Men oj, såg på tv igår hur galet mycket influensa det är i omlopp så det är ju inte konstigt om det drabbar även dig som har det i familjen. kram Milla

    SvaraRadera
  2. GRATTIS! Duktiga Vivvi, ha en bra helg!

    SvaraRadera
  3. Snyggt jobbat du ska vara stolt. Låter lite som att sluta röka. Kram!

    SvaraRadera
  4. Du får sen STOR guldstjärna av mig....svårt bryta en "vana"...Kram Titti

    SvaraRadera
  5. Superbra jobbat! Hoppas att ni frisknar till snart!
    Kram

    SvaraRadera
  6. Skitbra Vivvi!! Heja dig! Jag visste du skulle fixa det..
    Kram

    SvaraRadera

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar