VivanDivan

VivanDivan

söndag 3 februari 2013

Ååå kolla en snöhög och sjukling

Hallå där! Idag är det tredje februari och det tog alltså 3 dagar på den här månaden innan första sjukan denna så kallade “vabruari" slog till. Felix kände sig inte pigg imorse och ville inte åka med på innebandyn som jag skrev i förra inlägget. När han och T kom hem efter att ha skjutsat stora E till heldagsträning var han inte alls pigg och mådde illa sa han. Ville bara ligga i soffan med mamsen och gosa och frös och hade ont i kroppen sa han. Magen, huvudet och benen. Och visst hade han feber lille killen. Under eftermiddagen har sen febern stigit till nu nästan 39 grader och han är sådär riktigt emlig lille prinsen.

DSC_0384

Men Emilia är pigg i a f trots att hon är genomförkyld. Det har varit fullt upp för henne och mig idag. Först innebandy och sen jazzdans på eftermiddagen. Jag fick en sån där deja-vu idag när vi skulle åka till innebandyn. När vi klev ur bilen och ska gå till hallen utbrister hon “Åååå, kolla, en snöhög!!!” Och så full fart upp i den stooora snöhögen som var där. Och oj vad jag mindes hur det var när man var liten. Så fort man såg en snöhög skulle man upp och klättra. Precis som när man såg en vattenpöl. Då måste man givetvis hoppa i den. Eller när man såg en frusen pöl. Antingen skulle man åka “skridskor” på den eller stampa sönder isen beroende på hur hård den var. Tänk, jag tror precis ALLA barn älskar snöhögar, vattenpölar och is :)

IMG_2605IMG_2611IMG_2609IMG_2607IMG_2603

Härligt härligt eller hur? :-)

Nu mina vänner ska jag ta hand om min lille son och förbereda mig för en dags vabbande imorgon. Ha en fin söndagskväll sötnosar

♥ Puss & Kram ♥

/Vivvi

1 kommentar:

  1. Du har så rätt så rätt - jag stampar fortfarande söner tunn is på vattenpölar :)
    Kram

    SvaraRadera

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar