VivanDivan

VivanDivan

fredag 15 februari 2013

Konsekvens är jobbigt och Ester Elenora skull

God morgon alla söta! Fredag igen och det slår mig varenda vecka hur snabbt tiden går. Känns som veckorna bara består av måndagar och fredagar och så lite helg ibland :-)

Häromdagen fick jag uppleva svårigheten med att vara förälder. Man får ju göra det ibland och det är inte lätt. Världens svåraste jobb skulle jag vilja säga. Man ska ju vara konsekvent när det gäller barnuppfostran. Det har man ju hört och är ju också sunt förnuft. Och dessutom stå för det man lovar eller “hotar” med. Häromkvällen satt barnen och tittade på en film och det började bli läggdags. Jag sa då att ok, de fick titta klart på filmen men då skulle det inte bli någon saga sen för det skulle bli för sent då. De gick med på det och tittade klart på filmen men likväl blev Felix hysteriskt ledsen sen när han skulle gå och sova och inte skulle få någon saga. Och åååå vad sugen jag var att plocka fram en bok och läsa för honom men så var det ju det där med att stå för vad man sagt och vara konsekvent. Emilia gick så fint och lade sig och somnade själv med musiksaga på stereon (det brukar de alltid få för de somnar så bra till det). Men Felix var tröstlös och jag lovar att han hade somnat fortare om jag läst en saga och än det nu tog med tröstande och förklarande varför det inte blev en saga. Sååå himla svårt det där men jag stod fast och nu kanske han lärt sig att värdera sina val men usch vad ont det gör i mammahjärtat när de små är ledsna :(

Dagens idag blev Ester Elenora Skull Shirt som jag beställt från IsaCouture tillsammans med jeans från G-star, kavaj Hunky Dory och skor Jeffrey Campbell. Provar även med kofta Odd Molly

P1260864P1260857P1260858P1260861P1260859P1260860P1260862P1260863

Nu off to work

♥ Puss & Kram ♥
/Vivvi

4 kommentarer:

  1. Bra jobbat där säger jag som inte har egna barn men är övertygad om att det där med att vara konsekvent är det enda rätta :)
    Kramar

    SvaraRadera
  2. Oj ja jag känner igen det. Det är inte så lätt alla gånger, Men det gick ju bra. Får bara säga att du har sååå snygga kläder, Kram/Niccan

    SvaraRadera
  3. Hej, vi har samma problem hemma hos oss också. Om mina barn vill vara uppe lite senare för att se något på TV, film, e dyl så säger jag att då hinner de inte med saga också. Det är deras val men det blir alltid gråt när de inte förstår konsekvensen av att man inte kan få allt. Men jag gör som du, är konsekvent och står på mig. Annars lär de sig aldrig att man inte kan få allt jämt. Super jobbigt när de gråter men samtidigt måste vi som föräldrar vara konsekventa och ha normer och regler. Annars blir tillvaron luddig och osäker för barnen och det vet inte vad som gäller till slut.
    Kram C
    Älskar OM koftan, superfin

    SvaraRadera
  4. Bra gjort fastän det var jobbigt! Mycket bra skrivet av C här.
    Kram

    SvaraRadera

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar