VivanDivan

VivanDivan

måndag 25 februari 2013

Love the Oscars och födelsedagsplaner

Halloj! Här är det vabberi igen förstås som ni kanske förstått. 39.9 imorse hade tösabita och jag antar att det inte blir mycket förskola för henne den här veckan. Även om hon mirakulöst blir feberfri nu så tar det ju någon dag för henne att bli pigg för med sex dagars feber i 40-graders-klassen är hon inte så kaxig.

Så jag är hemma idag och imorgon och T ev på onsdag. Imorgon fyller hon år lilla stumpan och det enda hon bryr sig om just nu är att vara pigg tills dess så vi hoppas lite på mirakel. Tur vi inte ska ha kalas förrän i helgen och nästa helg. Men hon får baske mig bli frisk tills på fredag för en av hennes presenter kommer bli att hon och jag ska åka på en weekend till Stockholm. Bo på hotell, spa-a, gå på Slottet och Skansen och bara ha det mysigt. Så allt är planerat och klart för detta så jag hoppas det inte blir nåt knas med sjukdomar nu men tills dess måste hon väl ändå vara pigg….

Var ni uppe inatt och tittade på Oscars-galan då? Näää, vem är så knäpp tänker väl ni men här är faktiskt en som var det. Jag bara ääääälskar Oscars. Vackra människor i vackra kläder och det känns liksom som man kliver rätt in i en skvallerblaska och ser kändisarna i r l på nåt sätt. Och så sitter jag alltid och bölar till alla rörande tal när de blir så glada för att de vunnit. :)

Och klänningarna!!!! Jag bara äääälskar klänningarna!!! Tänk att få bära såna där klänningar lite titt som tätt. Och dessutom har de säkerligen inte betalat ett öre för dem heller. Verkar ju inte dumt alls :)

Här kommer några favoriter…

Anne Hathaway, såå vacker kvinna som klär precis lika bra i kort som långt hår. Och en statyett fick hon med sig också för bästa kvinnliga biroll i Les Miserables. Ljuvlig i Prada

161315075MW00027_85th_Annua

…liksom stjärnskottet Jennifer Lawrence som plockade hem priset för bästa kvinnliga huvudroll. Vilken blåsa från Dior hon hade, men tydligen svår att gå i då hon föll i trappen när hon skulle gå upp på scenen. Stackars….

161313049PB00390_85th_Annua

Charlize Theron tycker jag är en av världens absolut vackraste kvinnor. Har aldrig fattat hur hon kan göra sig sååå annorlunda i filmen Monster (se den om ni inte sett den, grymt bra). Lovely i vitt fodral från Dior igår

161315075TM00440_85th_Annua

Naomi Watts i silverfodral från Armani

161315075TM00438_85th_Annua

Kerry Washington i en  rosa söt sak från Miu Miu

161313049PB00240_85th_Annua

Zoe Saldana i en figursmickrande liten blåsa med släp från Alexis Mabille.

161313049PB00188_85th_Annua

Amanda Seyfried i broderat mästerverk från Alexander McQueen,

161315075RH00193_85th_Annua

Salma Hayek är alltid vacker men hon såg lite surmulen ut tycker jag. Ingen nominering kanske Smile. Den “lilla” svarta sammetsklänningen från Alexander McQueen sitter i a f som en smäck på henne

161315075TM00519_85th_Annua

Osså en av mina favoriter Jennifer Aniston i rött som alltid funkar. Tänk att hon alltid lyckas vara strålande vacker men ändå se så himla naturlig ut. Love her. Klänningen är från Valentino

161315075RH00216_85th_Annua

Däremot kanske Helen Hunt inte lyckats lika bra. Inget ont om H&M som hennes klänning kommer ifrån men kanske kunde de använt ett strykjärn och sett till att den satt lite bättre på henne. Tyckte INTE det var så snyggt…Den såg faktiskt billig ut och det var ju riktigt synd. Hade ju annars varit en jättechans för H&M att få lite gratis reklam (vilket de väl i o f fick men kanske inte så positiv…)

162585621

(alla bilder lånade här)

Vilken är Din favorit?

Nu vill min rastlöse son spela innebandy så jag får väl ställa upp.

Ha en fin eftermiddag vänner

♥ Puss & Kram ♥
/Vivvi

1 kommentar:

  1. Jag gillar Amanda S blåsa bäst, så vacker! Annars är Naomi Watts bara såå snygg, och Jennifer ("Katniss") är en lysande skådespelare, och så himla vacker!, jag unnar henne all framgång!
    Hoppas lilltjejen piggar på sig nu, helgen låter ju dömysig. kram Milla

    SvaraRadera

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar