VivanDivan

VivanDivan

lördag 16 februari 2013

Baka är ju riktigt kul och godaste tjockpannkakan

Tjenixen! Här har jag hunnit mycket på morgonen då jag vaknade halv sex. Helt galet jag vet men jag kan verkligen inte somna om när jag väl vaknat så det vara bara att gå upp. Har tittat på nyaste Spiderman-filmen, plockat lite, fixat  och ätit frukost när familjen kom upp och så har jag bakat igen. Det är ju faktiskt riktigt kul att baka och den här gången blev det grekiskt lantbröd. Mumsigt värre….

DSC_0466

Igår kväll var det gladiatorerna på schemat men barnen somnade innan det knappt börjat och jag somnade till filmen jag och T skulle kika på när de små somnat. Sen vaknade jag med ett ryck av att min syster och systerdotter stod i vardagsrummet. Vilken chock!!! Hon tog körkort för några veckor sedan och nu har hon gått och köpt en bil och var så stolt och ville visa. Finaste syster yster :-)

Piggnade till lite då men somnade rätt fort efter att de åkt igen. Zzzzzzz vad trött jag var :)

Men innan somnandet hann vi äta fredagsmiddag förstås. Blev så himla sugen på en rätt jag minns från när jag var liten. Min fina farmor brukade göra den och även mamma när jag bodde hemma. Älskade det då fast det är enkelt och det är faktiskt fortfarande så himla smaskigt :) Ugnspannkaka med köttfärs som man rullar ihop och gratinerar med ost på toppen. Som en stor fet crèpes. Sen MÅÅÅSTE man ha grönsallad med äpple i. Det är obligatoriskt och det hade min farmor och mamma och det blir galet gott tycker jag :)

DSC_0463

Så svårare än så behöver inte en fredagsmiddag vara. Men Emilia var lite skeptisk. Pannkaka med köttfärs. Det går ju inte! Vi tjafsade ett tag men hon var envis. Ville INTE äta för hon hade minsann ont i huvudet, halsen, magen, blodet OCH SKELETTET! Jodå så illa var det och inte kan jag tjata på nån som har såna fruktansvärda smärtor ;-) (och nej, det var ingen fara med henne utan nåt hon sa för att slippa maten)

Nu blir det lite utelek och korvgrillning tror jag minsann och sen ska jag på fest ikväll. Skojsigt skojsigt….

♥ Puss & Kram ♥
/Vivvi

2 kommentarer:

  1. Det lät gott tycker jag. Dock förstår jag att lilla E var lite skeptisk:)
    Ha så kul i kväll snygging!
    Kram

    SvaraRadera

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar