VivanDivan

VivanDivan

torsdag 7 februari 2013

Över 40 graders feber, sömnlöst och försovning

God morgon vänner! Igår när jag kom hem hade lillskruttan nästan 40 graders feber och trots alvedon steg febern under natten så hon hade närmare 41 grader. Usch, det är läskigt när ens små får så hög feber. Skrev ju häromdagen om mina barn och hur olika de är när det gäller feber och att Felix är mer påverkad tidigt när han får feber. Emilia brukar vara pigg fast hon har hög feber men igår var hon inte pigg alls. Lilla skruttan. Och det lustiga är att hon får alltid högre feber också än Felix. Inte ofta han får över 40 grader men det har hon rätt ofta. Kan ju också vara en orsak till att hon inte blir lika påverkad när hon har runt 38-39. För Felix kanske det är “högre” feber än för henne….äsch jag vet inte. Själv får jag också väldigt hög feber men blir också väldigt påverkad så jag fick väl det värsta av allt :) Men varken jag eller T känner några symptom på influensan än så jag hoppas verkligen vi klarar oss…

Jag försov mig nu på morgonen också för det har inte varit mycket sova inatt då man haft ett feberhett litet plåster på sig hela natten. Oj vad hon har varit orolig och jag har varit som en vakande hög över henne. Somnade nog inte ordentligt förrän runt tre-tiden och min klocka skulle ringa 05:00 (tänkte ta lite sovmorgon då jag inte skulle skjutsa barn). Men min mobil hade dött så jag vaknade av Ts mobil som ringde klockan halv sex. Nu har jag rätt gott om tid ändå just för att jag inte har några barn som ska göras iordning och skjutsas så jag kommer nog komma före halv åtta till jobbet ändå men just känslan av att försova sig kan ju förstöra en hel dag…

Dagens idag blev kofta Odd Molly Egotrip short wrap cardigan i dark grey (reafynd från i höstas), jeans G-star och skor UGG Adirondack boot ii.

P1260779P1260781P1260785P1260782P1260784P1260780P1260783

♥ Puss & Kram ♥

/Vivvi

1 kommentar:

  1. Hmmm lyckades få din rubrik försovning till foglossning!? Haha höll på att sätta mitt te i fel hals :-D Så fel man kan läsa.
    Snygg du är.
    Kram!

    SvaraRadera

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar