VivanDivan

VivanDivan

lördag 23 februari 2013

Lite regnbåge kan jag nog äta…

Hallå därute! Lite sen bloggning idag! Har känt mig helt galet nere och låg idag. Dels har vi varit isolerade eftersom Emilia är sjuk och dels det faktum att hon är sjuk tär jättemycket på humöret. Jobbiga sömnlösa nätter och smärtan man faktiskt har när ens små mår dåligt. Att försöka göra allt för att de ska ha det bra och ge dem vad de vill ha samtidigt som man försöker roa den friska, jobba och ta hand om hus och hem. Det sliter lite känner jag idag för jag har inte orkat nånting nästan. Lillskruttan har fortfarande över 39 graders feber och igår kom en ny febertopp på närmare 40 på kvällen/natten. När sjutton vänder det? Fjärde dagen med hög feber nu och ni kan tänka er hur tärd hon är skruttan. Frågade igår under en period hon hade lägre feber då hon fått alvedon vad hon skulle vilja ha att äta. Hon skulle få vad hon ville. Pizza, kebab, glass….ja vaaaad hon ville. Svaret: “Jag tror jag skulle vilja ha regnbåge eller gös” Absolut gumman sa jag och skickade T till ICA-affären i pyttestan som faktiskt brukar ha en jättefin fiskdisk och hoppades på det bästa. Men ack, T hade tagit fel….RÖDING!!!

DSC_0524

En mycket arg och besviken sjukling tänkte minsann INTE äta nåt och det var minsann vårt fel att hon nu skulle svälta ihjälp. Men efter lite övertygande om att det faktiskt är samma fisk och en morfar på högtalartelefon som säger detsamma ändrade hon sig. När hon sedan såg vad mamsen stoppade in i ugnen tror jag hon blev nöjd :)

DSC_0527

Tillbehören för kvällen blev dill, smör, citron, sparris och hollandaisesås. Kryddade dessutom firren med salt och citronpeppar. Hur enkelt som helst.

DSC_0525

In i ugnen på 175 grader i ca 25 minuter. Efter halva tiden slog jag över lite grädde så det blev lite saftig sås. Riktigt flottigt och gott

DSC_0528

Et voila. Såååå himla gott. T som inte äter fisk gjorde pepparbiffar till sig själv. Något vi andra i familjen är mindre förtjusta i så det passade ju bra :)

DSC_0532

Nu är T och Felix ute och åker Scooter medans jag och Emilia tänkte skriva lite inbjudningskort till hennes födelsedagskalas. Usch hur tänkte jag när jag köpte färdiga kort istället för att skriva ut på datorn. Sååå himla jobbigt att handskriva men vad göra man inte för skatten sin :-)

P1260917

♥ Puss & Kram ♥

/Vivvi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar