VivanDivan

VivanDivan

söndag 3 februari 2013

H&M påslakan och krispiga tulpaner

God morgon bloggisar! Eller morgon och morgon. Här var vi uppe tidigt för innebandyträningar. Stora E hade träning och de små skulle ha träning också. Båda har dock gått och blivit genomförkylda och Felix var inte alls pigg imorse så det var bara Emilia som var sugen att spela. Så hon och jag åkte själva medans T tog med stora E och Felix fick följa med dem också (han har ingen feber men kände sig inte pigg för att spela innebandy). Nu är Emilia och jag hemma själva här en stund innan de andra kommer hem. Eftermiddagen kommer bestå av lite jobb för min del och så ska Emilia testa på Jazzdans. Hon har ju dansat balett sen hon var tre och nu vill hon prova jazzdans också. Kanske lite mycket med två aktiviteter på samma dag kan jag tycka men hon måste ju få prova för att se vad hon tycker är roligast.

Igår städade vi hela huset och jag passade på att köpa lite tulpaner för första gången iår. Ååå vad jag älskar tuplaner. Det låter så härligt när man håller på med dem och så är de ju så vackra och doftar så gott. Sååå vårigt…

DSC_0373

Och även om jag ogillar det där ordet “krispigt” som används i bloggar i tid och otid för saker jag absolut inte fattar hur de kan tycka är krispiga :) så passar det faktiskt med just tulpaner. För det krispar verkligen härligt när man pysslar med dem :)

DSC_0372

En gick av och fick ett eget litet glas på vardagsrumsbordet. Lilla doftljuset från Voluspa sprider också lite härlig doft här just nu. Mmmm

DSC_0375

Och på tal om vår, har ni testat H&Ms påslakan nån gång? Jag är helt frälst vi dem. Sååå mjuka och sköna, fantastisk kvalitet och prisvärda som sjutton. Hade två sedan förut och nu slog jag till på en variant som jag tyckte skrek vår! Med små söta fåglar och de invigdes igår när jag vädrat alla täcken och kuddar. Sååå härligt att krypa ner i nyvädrade sängkläder och nya påslakan. Man sover som en prinsessa :)

DSC_0358 (2)

Rosa små körsbärsblommor eller vad det är med små pippisar. Felix tyckte det såg lite tjejigt ut och frågade vad pappa skulle ha för nåt :-) Men T tyckte de var fina i a f hi hi

DSC_0360 (2)

Andra hållet  och de finns att klicka hem här

DSC_0357 (2)

Slänger in en bild på våra fina tavlor vi har över sängen. Helt Ts val då han gillar det marina och lite New England eller vad det kallas. Jag gillar dem också. Enkla och lite sådär drivvedsfärg…passar jättebra tycker jag i vårt sovrum…

DSC_0361 (2)

Nu ska jag och Emilia leka med hennes dockskåp en stund har hon bestämt och jag får väl ställa upp även om det kanske inte är det absolut roligaste jag vet. Det var kul när jag var liten men den fantasi man hade då har man liksom inte kvar av nån anledning :-)

♥ Puss & Kram ♥

/Vivvi

2 kommentarer:

  1. Underbart med härliga och krispiga tulpaner.Vart hittar man ditt doftljus?Underbara tavlor och mysiga påslakan.Njut din söndag vännen.Kramar Rita ♥

    SvaraRadera
  2. Håller med om att tulpaner verkligen är krispiga!
    Jag har H&Ms påslakan och håller med dig, de är supersköna och era var väldigt fina också!
    Kram Helena
    Hopas det går bra med avgiftningen?????

    SvaraRadera

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar