VivanDivan

VivanDivan

tisdag 5 februari 2013

Sjukan fortsätter och lite katter och barn

God morgon bloggisar! Med risk att vara lite tråkig med barn-och-kattbilder (som i o f inte är ett dugg trist för mig själv  då jag kan titta på dem i timmar hi hi) så tänkte jag  bjuda på lite såna idag också. Vi är hemma idag också då Felix fick högre feber igen igår kväll och dessutom fått diarré. Jättekul med andra ord. Lille plutten, han är redan smal som ett sträck och äter jättedåligt nu så det är lite oroligt faktiskt. Går ju inte att muta honom med glass och godis heller för det tycker han inte om. Igår var det enda han ville ha en morot och lite youghurt och imorse försökte vi med mannagrynsgröt.och det gick sådär. Men febern har sjunkit och han är relativt pigg och leker med sina dinosaurier

DSC_0393DSC_0392

Och ja, kuddarna är i en salig röra i andra soffan. Blir lätt så när barn är i farten :)

DSC_0391DSC_0390

Dinosaruireinvsasion

DSC_0389

Emilia tar det lugnt med Marlow i vardagsrummet

DSC_0364DSC_0365DSC_0366DSC_0367

De är verkligen bästisar de där två. Fattar inte hur en katt kan vara så himla foglig och snäll som den där kissen. Han ligger gärna tillsammans med Emilia i soffan och bara myser.

Chewie däremot kör sin vanliga sovstil

DSC_0356

Och ute har det blivit vinter igen. Har kommit en hel del snö senaste dygnet och det fortsätter att snöa idag också.

DSC_0386DSC_0387DSC_0388

En helt vanlig snöig tisdag i vabruari alltså…

Ha det så gott mina vänner så ses vi senare. Ett par små klick ska jag nog baske mig visa idag plus att jag tänkte göra en jämförelse mellan förra årets Odd Molly white stretch jeans och årets Debaser jeans.. Kika in då vettja :)

♥ Puss & Kram ♥

/Vivvi

1 kommentar:

  1. Usch- hoppas han mår bättre snart!

    Jag vab:ar också vidare. Men febern verkar har gett med sig lite här med. Hoppas det håller i sig.
    Själv har jag fått en jobbig hosta- men jag har då inte tid att vara hemma mer den här veckan (maken tar över imorgon om det behövs), har intervju också!

    Ang. maten: Min mellankille är smal som en sticka och vi jobbar alltid på att han ska äta. Tips från dietist var att skaffa ett energipulver på apoteket (minns tyvärr inte om det var Nestle eller annan tillverkare...)som man kan blanda i vatten eller i allt med vätska (helst kalla vätskor dock). Helt utan smak och syns inte ens efter du har blandat...

    Min lillkille ska helst få det här varje dag, men det är extra bra när han är sjuk och inte vill äta alls.

    Kram!

    Psst! Ser framemot jämförelsen av byxorna- har inte velat klart ännu om jag ska ha några eller ej...

    SvaraRadera

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar