VivanDivan

VivanDivan

måndag 25 februari 2013

Marknadsmåste och vårt “speciella” lördagsgodis

God kväll kära vänner! Idag har vi ju varit hemma jag och barnen då Emilia fortfarande är sjuk. Men när T kom hem tog jag med mig Felix ner på stan en sväng för att kika på lite födelsedagspresenter till Emilia. Hon ska ju få resan på fredag till Stockholm med mamsen men fyller man sju vill man nog kanske ha lite paket i a f så hon ska få lite smågrejer. En pysselbok och pennor, nya örhängen, färgspray till håret, Lego Friends, hårspännen, en liten söt ask att lägga örhängen i, ett litet spel och så lite kläder. Sen kom jag på att jag före jul köpte en Monster High docka som jag sparde då för det blev så mycket julklappar så den kommer hon få imorgon. Det blir bra tror jag :)

Vet ni i helgen var det årlig vintermarknad här i pyttestan. Brukar vara varje år just den här sista helgen i februari och den här gången missade jag det. Egentligen bara massa krafs men jag tycker det är lite mysigt att gå där nere på stan, känna lukten av brända mandlar och titta på allt krafs. Och så mitt absoluta måste…

DSC_0543

…cocosbollar!!!! Det är nog bland det godaste jag vet. Och snälla T köpte fyra lådor åt mig när han och Felix var ner en sväng i fredags. Och nu har jag gått i tre dagar och nallat så jag måste erkänna att det gått åt några stycken. Kan liksom inte låta bli dem :)

DSC_0545

Och på tal om snask….Jag har väl berättat här nån gång att Felix inte är så förtjust i sötsaker. Äter inte godis eller choklad och knappt glass eller bakverk heller. Och chips och sånt äter han men inte nåt som han älskar direkt. Så det är jättesvårt för honom att hitta nåt som han ser som det där lilla extra goda som han vill ha när det är “snask-dag”. Men nu har han hittat sin grej…

DSC_0535

….Syltkakor! Han är helt galen i dessa och blev överlycklig när han fick välja såna istället för godis i helgen. Barnens farmor och farfar har alltid såna här kakor men vi har liksom aldrig tänkt på att köpa såna men det här var ju perfekt att han fick känna att han också har nåt som han kan välja när det är dags för något extra gott. Blir ju så tokigt när tjejerna får godis och han alltid tackar nej och har inte kommit på något annat istället. Han kan liksom säga att han vill ha en burk sallad eller skål med vindruvor och det är ju bra men nåt sött ska de väl för sjutton kunna få ha :)

DSC_0538

Idag har lilla tjejen i a f ätit lite. Snuttan, hon har gått ner över två kilo den här veckan och det är mycket för en redan liten tös på knappt 20 kg i vanliga fall. Så det är lite oroligt faktiskt men som sagt, idag åt hon. Torsk, ris och räkor med hollandaise och så var hon sugen på stuvade makaroner och falukorv till middag och det gick också ner…

DSC_0542

Lyx när man är sjuk och får maten serverad i soffan…Kläder skippar vi nu när hon har så hög feber och jag vädrar konstant för att sänka värmen inne lite enligt råd från sjukvårdsrådgivningen…

DSC_0547

Hoppas ni har en fin kväll vänner. Vi hörs imorgon. Blir lite dåligt med dagensbilder nu när man går hemma i träningsoverall men snart så :)

♥ Puss & Kram ♥
/Vivvi

2 kommentarer:

  1. Men stackars, är hon fortfarande sjuk? Tur hon snart fyller år och får en härlig sväng till Stockholm med mamma.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Krya på er därhemma.
    kramar!

    SvaraRadera

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar