VivanDivan

VivanDivan

onsdag 20 februari 2013

Nej, vabruari är visst inte slut än

Det är inte lätt att vara liten och sjuk. Förstår inte vad det är med den här månaden men nu är det visst dags igen. När jag var nere i förmiddags och tittade på Felix när han åkte Barnens Vasalopp ringde de från Emilias skola och sa att hon var hängig och inte mådde bra. Så jag åkte dit och jag såg verkligen på henne att hon var risig. Alldeles blank på ögonen och kokhet. De hade inte kommit åt någon febertemp hos skolsyster eftersom det var läkarundersökningar hela dagen. Vi beslutade oss att skippa det för Emilia och åka hem direkt istället. Tempade henne när vi kom hem och då hade hon 38.7. Och nu är den uppe i 39.6. Lilla snuttan som legat här nu hos mig i sängen hela eftermiddagen och halvt sovit och halvt tittat på TV.

DSC_0514DSC_0516DSC_0515Försökte muta henne med lite semla och så åt vi sån här sallad man plockar ihop själv från ICA (det var hon sugen på sa hon) men åt inte nåt lilla tufflan. Tur hon har Chewie och lilla gosedjurspelikanen bredvid sig. Och så mamsen då som suttit här i sängen och jobbat idag så hon skulle få sällskap ifall hon behövde något. Det som oroar mig lite är att hon verkar ha jätteont i halsen. Känner så väl igen symptomen då hon haft halsfluss ett par gånger redan i sitt liv och det känns som det skulle kunna vara det. Vi avvaktar tills imorgon om det blir bättre och blir det inte det får det bli doktorn och ev penicilin. Fast jag är lite sådär att jag vill undvika penicilin så länge det går. Man hör ju så mycket om resistenta bakterier och sånt så det känns inte som man vill proppa barnen fulla med sånt om det inte är nödvändigt…

Jag kanske har fel….

♥ Puss & Kram ♥
/Vivvi

6 kommentarer:

  1. Hoppas hon kryar på sig snart den lilla....Kram Titti

    SvaraRadera
  2. Stackars liten, ååå vad mammahjärtat värker när de små är sjuka. Hoppas det går över fort o resten av familjen klarar sig. Så jädrans snygg du är i förra inlägget, hot mama! Kramisar Tina

    SvaraRadera
  3. Men stackars liten. Hoppas hon kryar på sig snart och att det inte blir halsfluss.
    Kram

    SvaraRadera
  4. Stackars pluttan! Hoppas hon slipper halsfluss....Kram

    SvaraRadera
  5. Nej halsfluss är inte kul alls :(( Har haft massvis med halsfluss både som barn och vuxen och nu ligger jag hemma med halsböld :(
    Det jag kan säga är att ska hon få något penicillin så försök få något annat än Kåvepenin för det är bara skit tycker jag!

    SvaraRadera
  6. Nej halsfluss är inte kul alls :(( Har haft massvis med halsfluss både som barn och vuxen och nu ligger jag hemma med halsböld :(
    Det jag kan säga är att ska hon få något penicillin så försök få något annat än Kåvepenin för det är bara skit tycker jag!

    SvaraRadera

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar