VivanDivan

VivanDivan

måndag 11 februari 2013

Att somna i soffan…att göra eller inte göra…det är frågan

God morgon alla glada! Ny vecka, nya möjligheter. Förra lägger jag till handlingarna som en riktigt trist vecka med influensa och elände. Men nuså är vi alla mer eller mindre friska och tillbaka till skola, dagis och jobb.

Har ni tänkt på det där fenomenet att det är så gräsligt skönt att somna i soffan på kvällarna. Lägger mig gärna framför TVn eller med datorn i knät fast det är sent och jag är dödstrött för att sen somna på fem minuter. Slår aldrig fel och det är ju sååå himla skönt. Men mindre skönt sen när man vaknar en eller ett par timmar senare och måste masa sig upp, släcka ner hela huset, borsta tänderna och krypa ner i sängen. Då är man ju helt plötsligt klarvaken igen och kan ligga och vrida sig i timmar. Slår liksom aldrig fel…När jag var singel och bodde i lägenhet sov jag ofta hela nätterna i soffan då jag inte orkade gå in i sängen. Var liksom lika bra då jag inte hade TV i sovrummet och bara måååååste somna till TVn. Men det går ju liksom inte nu och jag har ju faktiskt TV i sovrummet nu också så jag kan ju lika gärna krypa ner i sängen direkt när jag är trött och somna till TVn där. Varför lär man sig då inte att det är det man bör göra? Det är dagens stora fråga :-)

En dagens idag blev skjorta G-star, jeans Replay, skor UGG och halsband Unica.

P1260805P1260793P1260804P1260801P1260800P1260798P1260797P1260799P1260796P1260795

Önskar er en finfin dag därute i vintervädret

♥ Puss & Kram ♥

/Vivvi

1 kommentar:

  1. Skönt ni är på benen igen! Så himla trist att ligga sjuk hemma. Men det där med att somna i soffan tycker jag inte alls om. Händer i stort sett aldrig, tror jag kan räkna gångerna på en hand. Att få gå och lägga sig i sängen är däremot fantastisk och en av dagens höjdpunkter :-)

    Kram och ha en fin vecka!

    SvaraRadera

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar