VivanDivan

VivanDivan

torsdag 28 mars 2013

Vet inte om jag trivs i Please…

Hola chicas! Ni anar inte vilken trött mamma detta är just nu. Lek & Bus i stort sett hela dagen med de små och det tar på krafterna även om de roade sig rätt bra själva så jag behövde inte klättra omkring sådär fasligt mycket utan höll mest ett vakande öga på dem och fotade så gott det gick. Inte det lättaste med två småttingar på språng som rör sig hela tiden. :-) Jag återkommer med bilder från dagen imorgon tror jag för just nu har jag inte haft ork att gå igenom kameran.

Tog dock lite dagens-bilder innan vi åkte och när jag tittar på dem och när jag känner efter hur jag känt mig besvärad av mina jeans idag så funderar jag på om jag verkligen passar i Please. Och om jag trivs i dem. Tycker de är så galet snygga på andra men när jag ser bilder på mig själv i dem och att jag inte trivs i dem riktigt funderar jag på varför jag har flera par och varför jag fortsätter att envisas med att ha dem. De känns för stora och hänger  (och då har jag ändå minsta storleken som finns) och känns inte alls lika bra i passformen som t ex G-stars baggy-jeans. Dessutom blir de lite korta när jag måste ha XXS. Börjar tycka att de är lite överreklamerade (och där får jag väl en känga he he) Men så är det och jag är tveksam till att det blir några fler Please ever för min del. Får väl lov att använda de jag har eller göra mig av med dem men inga fler nu i den här modellen i a f….

Här är i a f min Please-dagens som jag är sådärnöjd med som sagt…Till dem har jag ett Tradera-fynd igen.  Ester Elenora-tröja med lite speciell rygg. Finns i vårens kollektion men nån hade väl köpt den och ångrade sig och lade ut den på Tradera. Helt ny med lappar kvar och till vrakpris. Jag är en riktig Tur-traderare jag :) Skorna är Ash

P1270296P1270297P1270300P1270302P1270303P1270304P1270306

Dagens småttingar med skinn-jackspremiär. Båda kunde ha sina från förra året och de blev sååå glada när jag sa att det var ok att skippa vinterjackorna :)

P1270309

Nu ska vi äta en sen middag med kycklingklubbor och klyftpotatis här. Önskar er en underbar skärtorsdags-kväll

♥ Puss & Kram ♥

/Vivvi

10 kommentarer:

  1. Har ju inga please själv. Gillar dom dock på andra. Känns dom inte ok ska du så klart dissa dom till nästa gång! Så söta dina små i sina skinpajjer!!! KRAM

    SvaraRadera
  2. Jag har själv sju par Please jeans. Men jag har börjat känna som du. Jag har också minsta storlek och är 171 cm lång. Det går an när man har stövlar, men när man tar av dem väntar man högvatten:) de är olika paren är så ojämna i storleken också. Jag har haft tre par som släppt i sömmarna också, så det blir inga mer Please för mig. Men när jag ser dem på andra är de bara sååå snygga. Roligt att höra att någon annan reagerat som jag. Ha en bra Påsk kram Louise

    SvaraRadera
  3. Vilket fynd du gjort! Men jag tycker dessa please sitter supersnyggt på dig!Kram Nilla

    SvaraRadera
  4. Alltså, jag tycker det är spännande med sånt här, dvs när ett märke blir hajpat utan att det är speciellt bra men ett slags mentalt grupptryck gör det bra. Jag köpte ett par Please strax innan de blev hajpade, de åkte tillbaka. Sen har jag fascinerats av hur många som skriver om hur illa och ojämn kvaliten är, och faktiskt hur en del inte alls passar i dem, eller verka köpa att de inte är perfekta. Till det priset.... Och att ha ett helt gäng i samma märke i typ samma modell - är för mig obegripligt (kanske för att jag själv "endast" äger 4 par byxor som jag använder) och ganska fantasilöst. Och framförallt, PRISET är för mig en gåta. Så Vivvi, jag tycker du passar i dessa brallor, men frågan är om det inte finns ett helt gäng andra som passar lika bra!! Kritiskt öga är alltid bra . KRAM Milla

    SvaraRadera
  5. Hej!!

    Kul att hitta hit till din härliga blogg!

    Så snygg tröja och jag tror jag blev lite kär i ditt halsband. Var har du köpt det?

    Önskar dig en glad påsk! Kram Maria

    SvaraRadera
  6. Instämmer angående please köpte ett par innan de blev poppis men nej nej gillade inte de min kropp å de passar inte !! Snygga på andra not på mig !! Finns så mycket annat som e snyggare sålde mina på gradera å wow fick mera än jag köpte dem för bra affär hihi !!
    Kram å gla' påsk
    /Tina

    SvaraRadera
  7. Jag tycker du är snygg i dina Please, men så ska det ju kännas bra med. Visst är de hajade, men för en kortis som mig är de perfekta. Andra jeans blir ca 20 cm för låga:)
    Kram

    SvaraRadera
  8. Jag håller med dig, snygga på andra men inget för mig. Jag har svårt att trivas i jeans med " loose fit". Filippa K är mina favoriter. Superbra kvalitet och har aldrig gjort mig besviken. Fast du är otroligt snygg i dina Please måste jag tillägga. Men känns de inte rätt så brukar de tyvärr hamna längre in i garderoben. Tror dock andrahandsvärdet är riktigt OK ifall du vill sälja. Kram !

    SvaraRadera
  9. Hej,

    Vad fin du är - du är en inspiration!
    Om du vill sälja dessa Please jeans är jag gärna spekulant :)
    Ha en go och förhoppningsvis solig dag!

    Kram Kina

    SvaraRadera
  10. Jag tycker du är galet snygg i dessa!!!
    Jag skulle önska mig ett par tightare men det verkar kört, vill inte gå upp i
    vikt för att de skall passa... Stor kram

    SvaraRadera

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar