VivanDivan

VivanDivan

lördag 9 mars 2013

Kors i taket, Vivvi har kollat romantisk komedi

God morgon! Stort tack för alla fina kommentarer igår. Värmer helt galet i mitt hjärta :)

Helt underbart vacker lördag här i pyttestan.  Solen strålar och det ser sådär friskt ut ute. Idag bara måste jag ut och andas frisk luft känner jag. Utflykt med varm choklad och bullar is da shit en sån här dag. Hoppas de små är på bara :-)

DSC_0494

Sen ska jag ladda för melodifestivalen ikväll. Finalen och alltid lite vemodigt för sen är det slut på bästa lördagsnöjet för det här året. Eller ja, vi har ju Eurovision i maj men det är inte riktigt lika bra…Oavsett vilket bidrag som vinner ikväll så tror jag inte Sverige har en chans på den stora arenan. Har varit lite för tamt. Här får ni mitt tips inför kvällen…

1. YOHIO

2. Anton Ewald

3. Robin Stjernberg

Sen tror jag Ralf eller Ulrik kanske tar hem fjärdeplatsen. Sean Banan är säkert superpoppis bland alla barn men hur många av dem har mobiltelefoner och ringer? :-)

Igår kväll åt vi galet god plankstek. Mitt tips när man gör plankstek är att ha i ett ägg i potatismoset och nån lagrad ost typ Västerbotten. Ger grym smak och härligt krisp. Sen hade vi älg-rostfilé med whiskeysås och beasås. (Båda färdigköpta för på fredagar har jag inte riktigt orken att avancera i matlagningen).Sparris och Haricot vertes plus grillad tomat…

DSC_0488

Efter middagen skulle T kika på ishockey och vi andra roade oss med Gladiatorerna. Barnen somnade dock fort och jag övergick till lite filmmaraton. Två filmer är icke nämnvärda för de var så dåliga men den första jag såg för kvällen var riktigt mysig och bra. Klassiskt tema men kul och massa värme. Och kors i taket, ingen thriller, action eller skräck som jag brukar se utan en romantisk komedi. Möhippan hette den och den kan jag verkligen rekommendera…

möhippan

Kirsten Dunst och Isla Fisher gör huvudrollerna tillsammans med helt underbara Lizzy Caplan som jag tycker har ett så himla härlig sätt att prata. Ni som är vampyrfrälsta känner nog igen henne som Jasons vampyrblodsknarkande bohemflickvän Amy i True Blood.

Men nu blir det lite frukost. Glömde ta fram bröd ur frysen igår så det blir snabbtining här få se om det uppskattas :)

♥ Puss & Kram ♥
/Vivvi

2 kommentarer:

  1. Klart du ska vara stolt - vilken grej! dessutom var du i vanlig ordning skitsnygg :) Jag fortsätter med mina vampyrrulla och sen lite repris av Kill Bill på det....
    Kram

    SvaraRadera
  2. Romantisk komedi minsann! Härligt.
    Jag säger som rosen, klart du ska vara stolt och du var superfin på bilderna.
    kramar och ha en fin dag

    SvaraRadera

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar