VivanDivan

VivanDivan

tisdag 26 mars 2013

Jippie, jag fixade den!

God morgon vänner! Alltså jag kan inte rå för det men jag är lite smått förtjust i kryptiska rubriker på mina inlägg. Det har ni säkert märkt he he….Så jag misstänker att hälften av mina inlägg där ni förväntar er att läsa om nåt spännande och det sen visar sig vara nåt helt annat så blir ni grymt besvikna. Men hey, don’t be, en vacker dag kanske jag skriver om nåt riktigt spännande :)

Dagens rubrik handlar i a f om min gårdagskvälls-sysselsättning. Jag skrev ju häromdagen att min kamera gått sönder och har varit lite sur på den sen dess. Kollade med Expert där den är köpt och Nikon vill tydligen ha 600 kr i avgift bara för att ge ett kostnadsförslag och sen skulle själva reparationen gå på en del också så minst 1000 kr skulle jag nog få betala sa de även om de var ett enkelt fel. Så jag googlade och frågade kollegor på jobbet som är fotointresserade och fick massa tips. Sen började operation reparera kamera igår kväll. Började skruva ut alla skruvar och hade stenkoll på vart de suttit så inget skulle bli knas sen. Skruvade loss objektivet och det var då jag märkte att en av speglarna där bakom liksom hakat upp sig och “klickade” inte när man tryckte på avtryckaren. Jag ruckade lite på den och vips, kameran funkade. Och jag behövde inte ens montera isär den. Och så “tjänade” jag 1000 kr (tjejmatte när det är som bäst) så de pengarna ska jag köpa nåt kul för :) Vårskor till barnen står högst på listan så på torsdag blir det skoshopping för då är vi lediga….:)

Dagens idag kan ni få också. Odd Molly Speed Dress strlk 0, jeans G-star, sjal Beck Söndergaard och skor Airstep.

P1270275P1270276P1270277P1270282P1270278P1270279P1270281P1270283

Tjolahopp på er nu ska vi fara iväg till jobb och förskola. Ha en underbar dag vänner

♥ Puss & Kram ♥

/Vivvi

1 kommentar:

  1. Det var inte illa jobbat att fixa kameran själv tycker jag. Hurra för dig! Kram

    SvaraRadera

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar