VivanDivan

VivanDivan

söndag 10 mars 2013

En resa…bara jag och min tjej…part 2

God morgon bloggisar! Robin vann verkligen igår och oh my så spännande det var. Jag stod upp och nästan hoppade i slutet av röstningen så spännande var det. Har ju varit lite ramaskri efteråt har jag sett på nyhetssajterna för att jurygrupperna var så avgörande. Men jag tycker dels att det ger mer spänning till tävlingen och dels att det ju kanske kan ge en fingervisning vad Europa vill ha…ja, jag vet inte men jag tycker Robin var värd segern. Speciellt efter hans väldigt ödmjuka framtoning och sååå himla glad och överraskad han blev efter resultatet var klart. Jag började för sjutton nästan böla så rörd blev jag :)

Men nog om det. Nu ska jag äntligen visa lite mer bilder från min och Emilias Stockholmstripp förra helgen. Jag har ju visat fredagens aktiviteter här och nu är det dags för lördag. Vi vaknade ganska tidigt då vi somnade runt halv tio på fredagskvällen. Eller ja, jag vaknade mer än lovligt tidigt då jag slog upp mina blå klockan 05:00. Hmmm…vad göra då? Jo, man surfar in på Headweb och hyr precis släppta Breaking Dawn part 2. Galet bra var den :)

 DSC_0757

När Emilia vaknade runt 07 gick vi ner till bubbelpoolen och tog ett morgondopp

IMG_2696

Alldeles ensamma var vi (förstås denna tidiga morgon)

IMG_2699P1260982

Sen blev det hotellfrukost. Mums

DSC_0779DSC_0776DSC_0773DSC_0772DSC_0771

Eftersom vi var rätt tidigt uppe hade vi en stund på oss innan Skansen öppnade så vi hann softa lite på rummet. Och utforska den stora terassen utanför vårt fönster. Vi hade t o m egen balkongdörr

P1260988

Tar du kort på mig så tar jag kort på dig samtidigt :-)

DSC_0787

Dagens outfit. Tröja Ester Elenora, jeans Please, sjal Beck Söndergaard och skor Ash.

P1260985

Emilia i ny klänning från Desigual (som vi köpte på Tintinstyle på fredagen). Kofta KappAhl och skor Timberland

DSC_0781

Lite utsikt

DSC_0786DSC_0784DSC_0783

Sen var det dags att checka ut och vi begav oss iväg till Skansen. Vi tog spårvagnen ut och det tyckte lilla tjejen om

P1260993

Akvariet var första stopp och där kunde man gå lääänge. Söta apor och gnagare, giftiga ormar, grodor och spindlar, krokodiler och coola ödlor….

DSC_0423 - CopyDSC_0422 - CopyDSC_0421 - CopyDSC_0419 - CopyDSC_0418 - CopyDSC_0417 - CopyDSC_0416 - CopyDSC_0415 - CopyDSC_0410 - CopyDSC_0409 - CopyDSC_0407 - CopyDSC_0405 - CopyDSC_0398 - CopyDSC_0394 - CopyDSC_0393 - CopyDSC_0391 - CopyDSC_0390 - CopyDSC_0387 - CopyDSC_0386DSC_0381DSC_0378DSC_0374DSC_0369DSC_0367DSC_0364DSC_0358

Sen begav vi oss ut i snöyran och snålblåsten (ja det var riktigt dåååligt väder och kallt som sjutton) för att titta på ute-djuren. Inte så många som gick att se tyvärr för de låg inne eller i idé för vintern. Men vargar, rävar, lodjur, renar, vicenter, älgar mm såg i vi a f…

DSC_0466DSC_0462DSC_0461DSC_0459DSC_0452DSC_0447DSC_0445

Ponnyridning är ju bara sååå kul när man är liten

DSC_0441DSC_0433

Vi åt köttbullar på restaurangen när vi blev hungriga

DSC_0430DSC_0428

Fiskedamm

DSC_0425

Sen besökte vi souvenirbutiken förstås och Emilia köpte sig en grön stooor “smaragd” i en fin ask och ett halsband till Elin och en läskig gummiorm till Felix som presenter. (Dessa kom dock inte med på bild)

När vi var helt genomfrusna fram emot eftermiddagen tog vi spårvagnen tillbaka till stan för en liten fika och bestämde där att vi skulle ta Slottet en annan dag och istället ta nästa tåg hem. En  varm kopp té och äppelpaj satt fint när man var så frusen…

P1270004

Emilia åt en vaniljbulle och Zingo

P1270005

Det blev sen lite stressigt för jag hade sett lite fel på tågtide och vi hittade inte biljettautomaterna som visst flyttat sen jag åkte tåg senast till Stockholm. Så det blev att springa till tåget…men vi hann…:-)

P1270010

Färdkost enligt Emilias önskemål blev förstås en McDonalds takeaway…

DSC_0471DSC_0469

Sen somnade lilla snuttan så gott i mitt knä

IMG_2714

En fin resa som vi båda kommer minnas läääänge.

IMG_2711

…och just det…vad fick vi med oss därifrån då? Jo, jag fick ju en hel påse med grejer från TIntinstyle (shoppade lite också utöver de 5000 jag fick)…:-)

DSC_0770DSC_0769DSC_0768DSC_0767DSC_0765

Hann visst in i Odd Mollybutiken också och fick med mig nåt sött silkigt

DSC_0764

Lite hårprylar blev det och så var vi in på Zara och köpte lite nytt till småttingarna men det hamnade inte på bild och ligger nu i smutsen efter att ha blivit använt i veckan.

DSC_0762

Ja, det var allt för den här gången. Nästa gång blir det Felix tur med lite egentid men jag tror nog vi hinner med en liten dagstripp till storstan i vår hela familjen också för att ta det där slottet och så blev Emilia sugen på Wasamuseet som vi såg skymta från spårvagnen. Så det kan det tänkas bli framåt maj nån gång tror jag bestämt :)

Nu ska jag sätta fart här och skjutsa småttingarna till innebandyträning.

Ha en fin söndag vänner

♥ Puss & Kram& hearts;

/Vivvi

5 kommentarer:

  1. Åh vilken mysig mor/dotter helg! Fick snabbt bläddra förbi de där ringlande prylarna på Skansen ;-)

    Ha en fin söndag!

    kram

    SvaraRadera
  2. Vilken härlig helg ni hade!
    Och jag kan ju bara hålla med om Robin!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Vad är det för fin skinnjacka du köpt? SÅ snygg!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skinnjackan är från Munderingskompagniet och finns på Tintinstyle. :)

      Kram
      /Vivvi

      Radera
    2. Hittar den inte på hemsidan tyvärr :( vet du vad modellen heter så kan jag googla om den finns nån annanstans :) tack på förhand! :)

      Radera

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar