VivanDivan

VivanDivan

söndag 17 mars 2013

Osså har vi en liten matvägrande sjukling igen då…

God morgon vänner! Fy sjutton vad den här helgen blev trist. Har suttit instängda mer eller mindre sen i torsdags eftersom Felix har varit sjuk och både jag och Emilia också varit lite hängiga. Inatt var en jättejobbig natt. Felix hostade så han kräktes och hade örvärk så han grät. Låter kul va? Båda barnen somnade dock tidigt igår kväll och jag fick för tredje kvällen i rad sitta i min ensamhet med en godisskål och maratontitta på film efter film. Och trots nattvak och sent filmtittande vaknade jag fem imorse.

Vi var i a f ut en liten sväng igår eftermiddag/kväll då jag var tvungen att åka och handla och den lille sjuklingen hade önskat sig pizza. Svängde först in på ICA och handlade det nödvändigaste för att vi ska klara oss idag och sen till pizzerian. (Och jag vet att Felix var sjuk och en smittorisk men vad gör man när man inte har mat och är ensam?) :-(

När vi kom till pizzerian ville dock inte prinsen ha nåt i a f. Kunde inte locka med nånting så det slutade med att Emilia fick med sig en hamburgare och jag en nachotallrik och Felix ingenting. Han var så hängig att jag fick bära honom till bilen och hur kass känner man sig inte då då att man släpade ut honom överhuvudtaget :-(

DSC_0583

Smaskig nachotallrik…

DSC_0582

…och matvägrande liten sjukling. Det är så galet jobbigt när barnen är så mycket sjuka och inte äter. Vet ju själv att man kanske inte är hungrig när man är sjuk men de har ju liksom inget att ta av och det gör mig så himla orolig…

DSC_0585

Försökte locka med lite jordgubbar som vi köpte på ICA men inte ens det ville han ha…

DSC_0586

Emilia och jag smaskade i a f godis och tittade på Fångarna på fortet. Eller ja, hon somnade efter en kvart så jag blev själv med fångarna och godiset

DSC_0588

Och idag missar vi avslutningen med innebandyn också och föräldramatch. Här är ett par bilder från förra årets match

DSC_0385DSC_0388DSC_0406

Vi ska i a f få iväg Emilia på kalas i eftermiddag och jazzdans på kvällen så hon får roa sig lite i a f. Men ni hör ju hur less jag låter och det är jag. Skapligt less på den här vintern och alla sjukor. Blä och fy säger jag igen….

Ikväll tänkte jag i a f bjuda på en liten bloppis om ni är intresserade. Har rensat lite igen och en del godbitar blir det nog :) Vi hörs då

for_sale_sign_3

♥ Puss & Kram ♥

/Vivvi

4 kommentarer:

  1. Stackars lilla Felix! Hoppas att det vänder snart och att han får tillbaka orken och aptiten.
    Kram och hoppas att ni får en trevlig söndag!

    SvaraRadera
  2. Hoppas att det vänder snart och Felix blir bra .Ha en skön söndag.kramar Rita ♥

    SvaraRadera
  3. Usch Vivvi sån vinter ni haft! Tröstlöst med sjukdomar. Och tröstlöst att bli hemma sådär när det dessutom finns kul grejor man missar pga sjukdom. Vivvi, hoppas du får ordning på dygnsrytmen igen, för den är viktig för kroppen att hålla sig frisk. Kram till dig och kidsen, hoppas det är bättre idag!

    SvaraRadera
  4. Stackars er, ni har jammen fått sjuka som det räcker denna vintern. Hoppas han snart mår bättre. Bloppis är aldrig fel:)
    Kram

    SvaraRadera

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar