VivanDivan

VivanDivan

fredag 15 mars 2013

Men hur kunde jag tro…

…att det skulle bli vår och alla sjukor förbi för den här vintern? Nej, men det var ju baaara två veckor sedan jag vabbade sist. Så det var ju optimistiskt av mig att tro att det var över nu…:-(

När jag hämtade igår på dagis var Felix väldigt loj och jag tyckte han var jättevarm i pannan. Personalen hade väl märkt att han var lite seg och hade klagat över halsont under dagen och när vi kom hem tempade jag honom och jodå. Feber hade han och var inte alls pigg. Somnade redan strax efter 18 och imorse när han vaknade hade han 38.1. Själv var jag också hängig hela dagen igår. Yr, frusen, ont i kroppen och huvudvärk plus snörvel och halsont. Ingen feber dock men förkylningen är ett faktum så idag blir vi hemma IGEN! Usch vad trött jag är på den här vintern och alla sjukor. Blä och fy, ge mig sommar NU!!!!

Men för ett par veckor sedan åkte prinsen Barnens Vasalopp här i stan och i brist på annat bjuder jag på lite bilder därifrån. Då var han pigg och kry i a f prinskorven :)

DSC_0476¨
Laddar med lite smörgås och varm choklad

DSC_0477DSC_0479

Uppställning

DSC_0483

Spexar lite

DSC_0489DSC_0490DSC_0491DSC_0497

Klara färdiga gåååå….

DSC_0492

Sååå fint ordnat med riktig kopia av målgången från Mora :)

DSC_0503DSC_0504DSC_0507DSC_0508

Upploppet, ha tungan rätt i mun nu Felix

DSC_0509

Yeeeey, målgång

DSC_0510

Medalj fick alla barn också och ett spel om kost och näringslära från ICA.

DSC_0512

Nöjd var han lille killen och väl genomfört lopp. Jättebra ordnat av kommunen och sponsorer tycker jag. Men kallt som sjutton var det och precis efter sista bilden här ringde de från fritids att Emilia var dålig och jag fick åka och hämta henne. Det var då hon sen blev hemma med hög feber i över en vecka. Och nu är vi alltså hemma med febersjukling igen. Ja jag säger då det…

♥ Puss & Kram ♥

/Vivvi

2 kommentarer:

  1. Heja heja!
    Så mysigt det ser ut!
    Kram från ett grönt Gotland!

    SvaraRadera
  2. Trevlig helg från ett mindre grönt Öland!
    Kram,
    Annelie

    SvaraRadera

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar