VivanDivan

VivanDivan

tisdag 5 mars 2013

En resa…bara jag och min tjej…part 1

Hallå där! Nu tänkte jag bombardera er med bilder från min och Emilias resa i helgen. Vår supermysiga resa som blev så lyckad. Och vi har redan bestämt att det här ska bli tradition att hon och jag ska åka iväg såhär och bo på hotell och mysa bara vi två varje år. Få se hur länge hon vill åka med mamsen :)

Självklart ska jag göra samma sak med Felix. Tror det är jätteviktigt att barnen får egentid med sina föräldrar ibland om än bara för en helg…

Men nu kör vi lite blidkavalkad. Vi började ju med tågresa till Stockholm och i väntan på tåget köpte vi lite färdkost på cafét på vår lilla järnvägsstation.

DSC_0637

Emilia i väntan på tåget. Självklart har hon också en handväska med Monster High :)

DSC_0638

På tåget dukade vi upp frukost. Smörgåsar, juice och smoothie. Och Emilia fick en chokladboll till efterrätt också.

DSC_0642

Sen blev det lite ritande i målarboken

DSC_0647

…och lite lek med medhavda Monster High dockor. Mamman fick dock inte vara med och leka för då var jag “pinsam” :)

DSC_0650

Så jag drack min smoothie istället och kikade på utsikten…

P1260950

Och pussade lite på min lilla goa tjej

P1260953

Bara vi två på väg på äventyr

P1260955

Väl framme blev det en tur på stan och kik i butiker. Bl a hann vi med Åhlens, NK och Mathilde förstås. Men inget shoppat förutom två filmer som vi tänkte ha på kvällen sen på hotellrummet…

DSC_0788

…och så hade ju katastrofen varit framme och Emilia hade glömt gosedjur hemma vilket hon mååååste ha för att kunna sova så hon fick välja ett litet till sig och då tyckte hon förstås att det måste vara rättvist så Felix också skulle få ett…

DSC_0697

Sen blev det lunch på Waynes coffe (tror jag det var). Pannkakor till lilla tjejen…

DSC_0655

…som var riktigt hungrig och grinig då…

DSC_0654

…men blev snabbt glad igen med lite mat i magen.

DSC_0657

Mamman fick en god räksallad

DSC_0656

Det märktes lite att Emilia inte var helt på topp för orken tröt lite och hon somnade nästan i mitt knä under lunchen.

IMG_2680

Mamman hade fin utsikt över fina butiken medans :)

IMG_2681

Efter lunch och lite vila var det dags att bege sig iväg mot nya mål. Tunnelbaneåkning en station bara för att det är kul tycker vi :)

P1260990

Destinationen var Linnegatan och finaste butiken Tintinstyle dit jag skulle för att bli fotograferad för deras Style of the Week och även få ett pris jag vann i en tävling de hade. Nämligen att få välja kläder för 5000 kr. Hur lycklig tror ni inte jag blev när jag vann detta pris? Sååå himla kul att få komma dit, kika på deras lager, se hur det går till när de plåtar sina bilder till webshoppen,träffa alla tjejerna, bli bjuden på kladdkaka och champagne och ha en riktigt trevlig eftermiddag.  (Bilderna nedan har jag norpat från deras blogg)

Supergulliga Jennifer håller i kameran och det är även henne ni ser på de flesta av deras bilder i webshoppen. Vill man ha inspiration ska man gå in och kika hos dem för de är grymma på att sätt ihop vinnande combos och visar superbra bilder på plaggen…

Tror nog jag väntar till nästa inlägg med att visa vad jag faktiskt valde sen. Lite kul att suga lite till på den karamellen :). Fler bilder från Tintinstyle-besöket kan ni se här

Två mycket trötta men nöjda tjejer begav sig sedan till hotell Scandic Anglais på Stureplan och på rummet började vi med att skåla för oss och vår myshelg. Jag hade köpt en sån där miniflaska mousserande med ett glas och cider till Emilia.

DSC_0692

Skål då mamsen

P1260972

Emilia pysslade och donade på rummet. Hon tyckte absolut att man måste hänga upp alla kläder och ställa in saker i garderoben när man bor på hotell…

DSC_0680DSC_0685

Efter det gick vi ner i bubbelpoolen och bubblade lite…

P1260957

Det satt ett nyförälskat par i bubbelpoolen med oss och jag tyckte nästan lite synd om dem för jag anar att de nog hellre varit ifred. De såg rätt lättade ut när vi gick upp. Inte för att vi var stökiga på nåt sätt men jag tror de räknat med att få vara lite på tu man hand…hm om ni förstår vad jag menar :) Fast deras lycka att vi gick blev inte så långvarig för när vi gick in i omklädningsrummet kom en annan mamma med ett barn på väg ut till poolen….attans för paret :)

P1260962P1260966

En liten stund satt vi i bastun men det var ruskigt hett så det blev en kortis bara…

P1260968P1260971

Medans jag sen gjorde mig iordning satt Emilia och tittade på Barbie-film

DSC_0689DSC_0695

och jag passade på att fota en kvällens outfit i toaspegeln. Blusen från Noa Noa i underbart skirt material och härlig färg. Ny från tidigare i veckan…

DSC_0711DSC_0712

Sen kilade vi ner till restaurangen på hotellet. Jag tyckte det var lite läskigt att ta med snuttan ut i Stockholmsvimlet på kvällen så vi bokade bord på hotellet och det gjorde vi rätt i. Såååå himla god mat och dessutom var lillan ruskigt trött så vi blev inte så långvariga…

DSC_0716DSC_0718

Det godaste Chablis-vinet jag någonsin druckit och det här glaset smuttade jag på och ville aldrig att det skulle ta slut :)

DSC_0723

Rastlös liten dam i väntan på maten

DSC_0729

Lånar min telefon för att fördriva tiden.

DSC_0732

Sen kom maten. Hamburgare till lilla prinsessan…

DSC_0738

…och underbar röding med skaldjursrisotto till mamman. My god så gott det var…

DSC_0742

Vid niotiden drog vi oss tillbaka till rummet och satte på Pocahontas. Men vi var nog båda riktigt trötta efter en lång dag så vi somnade rätt fort båda två. Och sov gott som två prinsessor i underbart mjuka hotellakan…

DSC_0752

…och vet ni, jag tror jag stoppar här. Resten av resan får ni höra om en annan dag…:-)

…to be continued…

♥ Puss & Kram ♥

/Vivvi

6 kommentarer:

  1. Oh jag blir helt glad och lycklig i hela kroppen när jag ser er fina helg ihop! Det är ju precis sånt här som ger minnen för hela livet. Du är en sån inspiration som mamma!

    Och oj vad kul att vinna kläder fr 5000kr!!! Shit pommes frites! Grattis!

    Kramar

    SvaraRadera
  2. Åh så härligt ni har på alla bilder! Det märks att ni verkligen kan njuta av det nii gör, just då. Nu saknar jag min stora dotter.... Kram Milla

    SvaraRadera
  3. Så jättefint ni har haft det. Man blir varm av att se det.
    kram

    SvaraRadera
  4. Vilken supermysig resa ni verkar ha haft! Tack för alla fina bilder du visar, blir glad av dem. KramKram!

    SvaraRadera
  5. STORT Grattis till vinsten! Den är du sååå värd. Du är en sann inspirationkälla med alla fina kombos som du visar oss. Ska blir spännande att se vad du valde. Måste varit svårt med så mycket fint som finns i den butiken? Härliga mamma-barn bilder. Känns nästan som man var med på resan själv. Kram!

    SvaraRadera
  6. Vilken fin helg och stort grattis till vinsten:) Ska bli jättekul och se vad du köpt för vinsten!
    Kram

    SvaraRadera

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar