VivanDivan

VivanDivan

söndag 10 mars 2013

“Mello-mys”

God eftermiddag vänner! Vart tog den här dagen vägen sitter jag här och frågar mig själv. Var iväg imorse med småttingarna på innebandyträning och resten av dagen har det varit slöaste soffhänget ever. T är nu iväg med Emilia på jazzdansen och Felix spelar för tillfället TV-spel så jag passar på att kika in lite till er. Det här har verkligen varit en slö helg och vi har hela familjen varit sådär jättetrötta. Hela veckan har faktiskt varit så om jag tänker efter. Barnen har somnat före åtta på kvällarna och det är inte vanligt i det här huset. Även jag har däckat tidigt varenda kväll nästan och T har legat hela dagen idag nästan och halvsovit i soffan. Inga förkylningar på gång tror jag så jag har ingen aning om vad det beror på. Men i veckan som kommer får vi ta och pigga på oss lite tror jag bestämt. T åker iväg till Åre med jobbarkompisarna på onsdag och blir borta till söndag. Så vi får roa oss bäst vi kan här hemma nästa helg. Vet inte riktigt vad vi ska hitta på men barnteater på lördag kan det bli om vi får tag på biljetter.

Igår kväll var det i a f “Mello-mys” här hemma. Ett rätt töntigt ord om jag ska vara ärlig så jag använder nog Melodifestivalen istället för Mello men det verkar ju vara Mello man ska använda nu har jag förstått :)

Vi körde i a f all in med middag framför TVn igår. Räkor och skumpa med lite tillbehör. Gott gott..

DSC_0504

De stora kuddarna barnen sitter på köpte jag på IKEA. Perfekta att ha såhär och när vi inte använder dem lägger vi in dem under bordet (som är från Mio).

DSC_0505

Mmmm räkor är ju så gott

DSC_0506

…och goda fröknäcke-kex som vi köpte av en kompis dotter som sålde för skolresan

DSC_0507

En liten flaska Cava hittade jag i skåpet minsann. T ville hellre dricka en öl

DSC_0508

Sååå gott med ägg, majonäs och räkor på rostbröd

DSC_0509

Men jag då? Jag vill också ha räkor…

DSC_0513

Självklart Marlow. Är det Mellomys så är det :)

DSC_0514

Smaskens tyckte Marlow

DSC_0515

Felix bäddade ner sig i ena soffan…

DSC_0530

…och resten av familjen fick tränga ihop sig i den andra. Glada och laddade. (Det är Emilia som sminkat mig för dagen. Försökte tvätta bort det men ser att kajalen hon ritat runt ögonen inte är sådär jättesnyggt ha ha, men det bjuder jag på)

DSC_0533

Ja…

DSC_0534

Godis måste man ha när man Mellomyser

DSC_0536…och tända ljus förstås

DSC_0537

Liten trött kille orkade inte vara vaken hela tävlingen. Somnade nog innan halva startfältet sjungit

DSC_0541

T röstade på Ravaillacz, Emilia röstade på YOHIO och jag tre gånger på Robin

DSC_0542

Robin var ju såååå himla bra

DSC_0545

Halvvägs in i juryrösterna somnade lilla snuttan också. Hon tröttnade för hon förstod inte vad de sa även om vi försökte översätta så gott det gick

DSC_0546

Och tänk, min favorit vann! Och när jag såg reaktionen när han först inte fattade och den genuina överraskningen och ödmjukheten den killen visar fick jag gåshud big time. Helt klart värd vinsten var den pojken. Och låten växer ju mer jag lyssnar på den.

DSC_0549DSC_0551DSC_0552DSC_0555DSC_0557DSC_0560DSC_0562

Ja, det var vår kväll igår det. :) Hoppas ni också hade det bra vad ni nu gjorde. Var det Mellomys hemma hos er också eller tokdissade ni spektaklet?

♥ Puss & Kram ♥

/Vivvi

7 kommentarer:

  1. Här var det också mellomys .Jag röstade med på Robin .Bara så bra.Härliga bilder.Ha en skön söndag.Kramar Rita ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Rätt låt vann!!! Var på plats i gigantiska Friends Arena!
      En kul Sthlms-tripp.
      Kram Titti

      Radera
  2. Sikke hyggeligt og familieagtigt det ser ud hjemme hos dig :-)
    Mindes da mine tvillinger var små og vi alle hyggede i stuen med dyner og guf...
    Rigtig fin blog du har :-) fortsat god søndag
    Kram

    SvaraRadera
  3. Jo vi kollade här och t o m sonen var med men det var väl för att det vankades mat samtidigt :=) Man är ju listig!
    Du missa inte, ikväll börjar en ny thrillerserie på 4:an. Tror du kommer gilla den, James Purefoy är med... kram Milla

    SvaraRadera
  4. Vad mysigt ni hade det! Jag kollade inte alls på mello, men man fick ju ändå följa det genom allas kommentarer på fb... :)

    SvaraRadera
  5. Snyggt soffbord! Och söta kisen var det länge sedan vi fick se!
    Kram

    SvaraRadera
  6. Vill du tävla om grymma sminkprodukter och samtidigt hjälpa mig vinna en tävling? Skulle betyda såååå mycket om du stöttar mig
    http://adaras.se/2013/march/naglar-i-eurovision-song-contest-anda.html#comment

    SvaraRadera

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar