VivanDivan

VivanDivan

måndag 18 mars 2013

Ett kalas i helgen och ett redan avklarat

God morgon vänner! Här är det VAB idag igen och det snörvlas och hostas. Felix verkar i a f piggare idag och är feberfri så jag håller alla tummar att han är på bättringsvägen i a f. Igår åt han i a f en hemgjord hamburgare och det är ju ett friskhetstecken :) Imorgon åker jag till Stockholm på kurs två dagar så då får T ta över. Min fina T som för övrigt kom hem sent igår kväll. Lite för sent för att vi skulle hinna umgås mer än typ säga hej och sen snark snark men ändå. Han är hemma :)

Sen laddar vi för barnkalas till helgen också. Emilias kalas har blivit lite uppskjutet på grund av sjukdomar och annat men nu så blir det av i a f. Så jag letar här för fullt efter bra lekar och annat man kan roa 15 kids med i två timmar. Pjhu, känner att det kan bli tuffa två timmar men kul också  :-) Korv med bröd och glasstårta vill hon ha och så tycker hon att jag ska göra cupcakes. Hmmm, får se hur det blir med det. Ingen stjärna på bakverk jag inte som ni kommer få se nedan. Tänkte nämligen bjuda på lite bilder från “vuxenkalaset” hon hade för släktingarna här för ett par veckor sen. Och det blev lite kaos ett tag där med bränd tårta, trasiga dukar och städstress…

DSC_0790

Favorittårtan här hemma är pavlovatårta med marängtäcke men den blev visst lite bränd. Råkade sätta på varmluftsugnen men med klockan på samma tid som vanlig ugn och då går det såhär…Syster yster åkte iväg och köpte kladdkakor och grädde  som reserv men jag gjorde iordning tåtan ändå och tänk, det brända smakade faktiskt inte. Tur…

DSC_0789

Vi stressade hela förmiddagen med städning, bak och matlagning

DSC_0791

Letade dukar och valde förstås en som tydligen var trasig. Men hittade hela sen :)

DSC_0792

Många gäster betyder behov av många stolar och T fick för sig att skruva ihop den sista stolen till köksbordet (som vi inte använt då de små har mindre stolar så den har legat i kartongen typ ett år)

DSC_0797

Vi fick lov att dela upp så barnen satt i köket och de vuxna i matsalen. Jag gillar inte sånt egentligen men barnen tyckte det var mysigt att ha sitt egna så ok då :)

DSC_0798

Emilia hjälpte till med dukning. Älvor ska det vara-…

DSC_0802

…och lila och vita tulpaner

DSC_0799

Födelsedagsbarnet i högform

DSC_0804

Men lillebror ville inte vara med på kort

DSC_0807

Vuxenbordet

DSC_0808

Vita tulpaner fick vi

DSC_0809

…och massa tända ljus

DSC_0810

Mina fina zinkhus från Walther o Co

DSC_0811

Porslinsugglan från Madam Stoltz

DSC_0813

Vi bjöd på slottsstek med gräddsås, varma grönsaker och svartvinbärsgele. Sååå gott och alla fat och skålar var helt renskrapade efteråt :)

DSC_0812

Sen blev det den brända tårtan med hallon och blåbär på födelsedagsbarnets begäran

DSC_0815

Sötnöten i klänning från H&M som hon även hade som julklänning.

DSC_0824

Min lilla sjuåring

DSC_0825

osså mamman med kameran i högsta hugg som vanligt :-)

IMG_2739

Glada tjejen

IMG_2740

Får jag blåsa nu?

IMG_2741

Önska dig nåt riktigt fint nu snuttan

IMG_2742

Det blev ett lyckat barnkalas och Emilia var jättenöjd med sina presenter hon fick. En kryssning, bok, barbie, jazz-danskläder, lego, pengar, kläder och ett armband bl a.

Nu ska jag återgå till att pyssla lite med småttingarna. Påminner också om bloppisen som jag lade ut igår om nån missat den. Mycket fint kvar  att fynda :)

♥ Puss & Kram ♥

/Vivvi

3 kommentarer:

  1. Vilket härligt kalas trots diverse missöden!!!
    Kram Titti

    SvaraRadera
  2. Härliga kalasbilder! Tycker tårtan ser supersmarrig ut. Kram!

    SvaraRadera
  3. Ser ut som ett riktigt mysigt kalas:)
    kram

    SvaraRadera

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar