VivanDivan

VivanDivan

söndag 24 mars 2013

Earth Hour…hängde ni på?

God morgon vänner! Igår slocknade jag i soffan väääldigt tidigt. Vi hade bestämt oss för att köra all in på Earth Hour och släcka ner allt, även TV och datorer mm. Det betyder ju också att man måste tända en maaaassa ljus och hitta nån aktivitet att pyssla med i mörkret. Sagt och gjort, vi släckte ner och tände ljus samt plockade fram lite sällskapsspel. Hur mysigt är inte det egentligen? Att strunta i TV och dator för en stund och med rummet fullt med levande ljus blir det ju hur mysigt som helst. :) Dock somnade jag nog innan Earth hour var slut för vi började redan klockan halv åtta så lite tidigare för att barnen skulle hålla sig vakna.

Emilia filosoferade och funderade: “Mamma, när pappa var liten var det alltid såhär. Då fanns det ingen ström och inga mobiler. Och inga bilar heller va?” Ha ha, T känns dig gammal :-)

Nu är ju min finkamera lite trasig så jag försökte mig på att ta lite bilder med lilla kameran. Inte så bra men ni kanske får en hint av hur mysigt vi hade det :)

P1270243P1270247P1270253P1270255P1270254P1270259P1270260P1270263P1270256

Bilderna ovan är tagna utan blixt. Kolla in skillnaden när jag satte på blixten…

P1270250P1270252

Emilia i snyggt lila hår från gårdagens kalas. Jag återkommer med fler bilder från det sen. Ha en fin söndag i det underbara vädret mina vänner

♥ Puss & Kram ♥

/Vivvi

3 kommentarer:

  1. Körde oxå på earthhour. Men det verkade vara färre i år? Tyckte att det lyste överallt....

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Hej, läser din blogg och det bästa med den är när du visar outfits. Jätteroligt att se och få inspiration. Måste bara fråga om du har löshår? Ibland är det kortare och ibland längre? I så fall kan du väl berätta lite om hur du sköter ditt hår? Har nämligen tejplöshår själv, men det blir så torrt och risigt, tyvärr. Kram Monika

    SvaraRadera
  3. Får väl skamset erkänna att jag glömde av det där....Kram

    SvaraRadera

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar