VivanDivan

VivanDivan

måndag 18 mars 2013

Peplum

Hola chicas! En VAB-dag avklarad här och imorgon bär det av till Stockholm för lite kurs i två dagar. Kvällen tänkte jag nu när jag bloggat klart spendera med min man framför TVn och lite James Bond Skyfall tror jag. Barnen har redan somnat och Felix har fått feber igen nu på kvällningen så imorgon är T hemma med honom.

Har ni fastnat för Peplum-trenden än då? Det tog mig ett bra tag att fatta vad som avsågs med ordet Peplum-top men nu är jag med i matchen. Enligt Wiki:

Peplum originates in the Greek word for 'tunic' and may refer to one of the following:

* A genre of Italian films also known as 'Sword and Sandal'
* Peplos, a kind of women's garment in ancient Greece
* Veil
* Short overskirt that is usually attached to a fitted jacket, blouse or dress

Så nu vet ni det :) Själv tycker jag det är jättesnyggt och satt och spanade lite efter några favoriter i olika prisklasser. Går ju att hitta superbilliga hos kedjorna som är jättefina. Nu finns det ju i massa olika färger och tyger och mönster men jag skulle nog vilja ha en enkel enfärgad vit eller någon klatchig vårfärg som blå, mintgrön, aprikos eller turkos. Eller varför inte orange eller rosa. Här har ni några…

Catherine Hammel 1399 kr finns hos Factory Malmö

factory_catrinehummel_1499

Lindex 149 kr

lindex-149

Lindex i spets 199 kr

lindex-199

H&M 299 kr

hm-299

Rut&Circle 259 kr finns hos Nelly

RUT&CIRCLE-259-nelly

BikBok 249 kr

bikbok-249

DKNY 260 kr Nelly

DKNY-299-nelly

Tror vi stoppar där men de poppar ju upp överallt de där små vippiga topparna. Till sommaren kommer det bli jättesnyggt med en ärmlös variant också men jag undvek dem i det här inlägget då det kändes lite kallt än :-)

Ha en fin kväll sötisar så hörs vi imorgon

♥ Puss & Kram ♥
/Vivvi

5 kommentarer:

  1. Ja ska absolut ha mig en eller två:) Som du skriver så finns det hur många snygga som helst, blir svårt att välja..
    kram

    SvaraRadera
  2. Jag tycker de är jättefina, dock vet jag inte om jag själv passar i det. Risken finns att min häck ter sig ännu mer gigantisk om något liksom drar ögonen till just det området. jag fick hem en annan top från Catherine Hammel innan jul som tyvärr var för tight men vilken kvalité på tyget kändes det som. Så något plagg från henne måste nog flytta in vad det lider.

    kram

    SvaraRadera
  3. Snygga! Och bra att dölja sina egna volanger med;)
    Kram

    SvaraRadera
  4. Den modellen tilltalar mig mycket! Lite Jackie Kennedy-stil tycker jag. Klassiskt, men med lite kul kvinnlig touch. Fast jag klär gärna ner det söta på något sätt. Har ännu ingen i garderoben, men jag tyckte de du visade på lågprisbutikerna var riktigt snygga. Får nog bli en sådan variant för mig. Man vet ju inte hur länge man tycker modellen känns "up to date". Kram!

    SvaraRadera
  5. Alla var jättesnygga!

    SvaraRadera

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar