VivanDivan

VivanDivan

torsdag 1 december 2011

Adventskalendrar

God morgon bloggisar! Tänk att det redan är 1a december. Fy vad tiden går fort. Tycker det var nyss det var sommar. Men någon julstämning är ju svårt att få i det snöfattiga landskapet utanför fönstret. Lite stämning hade vi i a f imorse för då var det dags att öppna första luckan i adventskalendrarna. Jag har varje år engagerat mig till max och gjort paketkalendrar till barnen och det är ett pyssel kan jag säga. Jag är inte den som har världens bästa framförhållning direkt så det blir ett himla jagande efter saker att lägga i varje år. Så i år tänkte jag att jag skulle försöka göra det lättare för mig och köpa färdiga kalendrar med små överraskningar i. Finns ju massor av olika med lego, little pet shop, my little pony och playmobil t ex. Men jag vill ju inte snuva barnen på något som de är vana vid och förväntar sig så de fick faktiskt välja om de ville ha paketkalender som vanligt eller en färdig. Och kan man tänka sig, de ville ha de färdiga. Pust, ett stressmoment mindre….

Så imorse var det dags för första luckan. Jag slog till på Playmobil piratön och prinsessbröllop. De är nöjda men kan inte riktigt förstå det där än att man bara får öppna en lucka varje dag :)

Här sitter de nere i hallen och tittar på ytterhöljet som kalendrarna kom i.

P1190887

De är inte dumma mina barn heller. Emilia: “Mamma, det är något fusk med de här kalendrarna. Det står ju på baksidan vad som är i varje lucka. På julafton kommer jag få en häst”. Knepigt att de gör så. Hade jag sett  det själv hade jag ju gömt undan de där fodralen…..

P1190889P1190891

Men de verkar vara nöjda ändå och Chewie verkar också rätt nöjd med en ny låda att krypa in i

P1190888

Knasiga kisse….

P1190890

Jag åkte på sån där ruskig huvudvärk igår igen så kursen var en enda lång plåga. På lunchen fick jag gå och lägga mig på soffan på kontoret en stund. Gräsligt och det känns som det kommer hänga i idag också. Och det går absolut inte att stanna hemma heller för jag har ett ton grejer att göra på jobbet så det blir en treo och sen iväg…Så dagens idag går i mjukis-mys-tecken med velourtunika Odd Molly Ka-ching pocket dress almost black strlk 1, jeans G-star, stövlar Minnetonkas och sjal Ester Elenora.

P1190892P1190893P1190894P1190898P1190895P1190896P1190897

Vi hörs senare. Hoppas ni får en fin dag denna 1a december

♥ Puss & Kram ♥

/Vivvi

2 kommentarer:

  1. Vilka smarta kalendrar! Sånt skulle det funnits till vuxna också :-)

    Kan inte förstå att det är december redan - den här hösten har bara försvunnit! Får hoppas det blir lite riktig vinter snart.

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Det kan vara migrän du har! Testa Eeze istället, eller någon annan receptfri migränmedicin då du känner de första tecknen på en annalkande huvudvärk. Treo och andra vanliga värkpiller tar inte bort det som orsakar migrän. Jag tycker att du skrivit om huvudvärk lite väl ofta, du kan väl prova och se om det är så? Min migrän är hormonell, du kan ju kolla om du får huvudvärk ungefär samma tid i månaden, speciellt vid ägglossning. Då är det nästan säkert så! I all välmening:)

    Helena

    SvaraRadera

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar